Hoi ik ben Tooske

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Tooske
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2013, 09:49

Hoi ik ben Tooske

Bericht door Tooske »

Hallo allemaal,
Ik ben Toos, 52 jaar oud, en sinds 2010 weet ik dat ik een te traag werkende schildklier heb, antistoffen positief.
ik slik 100mcg Thyrax per dag, en dat gaat goed

ik heb een dochter van 27, die sinds 2011 ook weet dat haar schildklier te traag werkt, ook antistoffen positief.
mijn dochter slikt 125mcg Thyrax per dag, maar heeft heel veel klachten.
buikpijn,gewrichtsklachten,spierpijn,moe...veel klachten.

TSH 3.8
T4 21
ze krijgt al een paar maanden iedere week een spuit vitamine B12

vanmorgen is ze bij de huisarts geweest, en die zegt, waardes zijn goed, daar kun je geen klachten van hebben.
en heeft haar antidepressiva voor geschreven.
volgens hem is het psychisch...
in april gaat ze trouwen, ze zou moeten genieten, maar dat lukt haar niet.
heel verdrietig...

dank je wel voor het lezen

groetjes Toos
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: Hoi ik ben Tooske

Bericht door Jacoline »

Hoi Tooske,

die waardes kunnen andere mensen je vast mee helpen, daar heb ik geen verstand van.

Ik heb/ had dus het zelfde probleem als jou dochter. ik bleef klachten houden en volgens de internist en de huisarts lag het dus niet aan mijn schildklier want daar waren de waardes goed van. paar weken geleden toch mijn dosis verhoogd omdat mijn schildklier trager was gaan werken. ook ik blijf last houden de klachten. de dokter zei bij mij dat het dus ook aan lag dat ik depressief ben dus doorgestuurd naar psycholoog en ik moet misschien ook aan de medicijnen.
Ik hoop dat de antidepressiva bij haar gaan helpen en dat ze zich snel ietsje beter gaat voelen je kan namelijk wel depressief worden van al deze klachten.

Ik hoop dat andere je wat meer over deze waardes kunnen vertellen en of ze goed zijn want anders moet je dochter toch overleggen of haar dosis niet verhoogd kan worden. Het komt namelijk regelmatig voor (las ik op dit en oude forum) dat mensen zich beter voelen bij een dosis die hoger is dan de dosis waarvan de dokter denkt dat die goed is.

Ik hoop dat je dochter zich snel beter voelt en dat ze dan in april een fijne bruiloft heeft waarvan ze 100% van kan genieten zonder zich rot te voelen!

Sterkte allebei

Groetjes Jacoline
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Hoi ik ben Tooske

Bericht door laura »

Hallo Tooske,

Je zou zeggen dat er nog wel winst is te behalen met de dosis thyrax.
Van belang is ook om te weten hoe laat ze bloed laat prikken en of ze dat voor of na het slikken van de thyrax doet.
Als ze bloed laat prikken kort nadat ze thyrax inneemt, dan is de fT4-waarde verhoogd.

Wellicht heeft ze hier iets aan om te lezen:
- http://schildkliertje.blogspot.nl/2013/ ... dosis.html
- http://schildkliertje.blogspot.nl/2012/ ... ikken.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Marjolijn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 sep 2013, 13:14

Re: Hoi ik ben Tooske

Bericht door Marjolijn »

Een TSH bij mensen die behandeld worden voor hypothyreoidie is nogal aan de hoge kant. De behandelend arts zou moeten streven naar een klachtenvrije patiënt, de bloedwaardes zijn hieraan ondergeschikt. De ervaring leert dat de meeste hypothyreoten zich prettig voelen met een TSH rond de 1.

Dus bij iemand die zich niet lekker voelt met een TSH van 3,8 kan zeker nog worden opgehoogd met de thyrax. De links die suze hierboven geeft kunnen je ondersteunen bij een gesprek met je ha.
Tooske
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2013, 09:49

Re: Hoi ik ben Tooske

Bericht door Tooske »

goedemorgen,

Heel erg bedankt voor jullie reactie's.
Ze laat wel altijd rond dezelfde tijd bloed prikken, maar heeft dan al wel Thyrax geslikt.
ikzelf trouwens ook, nooit geweten dat je dat eigenlijk niet moet doen.
mijn dochter heeft nu wel een verwijzing gekregen om terug te gaan naar de internist.
dank je wel voor de links.

Jacoline, succes bij de psycholoog, hoop dat jij je ook vlug beter gaat voelen.

groetjes Toos
Plaats reactie