Melatonine en hashi

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Kofreaked
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2016, 01:02

Melatonine en hashi

Bericht door Kofreaked »

Ha

Ik weet niet waar ik het anders zou moeten plaatsen, maar dan maar hier...

Ik slaap de laatste tijd best wel slecht en neem temazepam als t moet.

Liever niet natuurlijk, vandaar deze vraag.

Mag je Melatonine gebruiken als je een auto imuumziekte hebt. In de bijsluiter staat niets. Terwijl veel berichten op internet het tegendeel zeggen.

Weten jullie hier iets van?
Slikken hier meer mensen Melatonine?
Leah0710
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 okt 2016, 20:14

Re: Melatonine en hashi

Bericht door Leah0710 »

Goedemiddag,

Ik gebruik het al wel een tijdje en heb nergens last van.
Ik ga met je mee lezen naar de reacties!

Gr,

Leah
Kiki55
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 okt 2016, 21:31

Re: Melatonine en hashi

Bericht door Kiki55 »

Goedenavond,

Ook ik gebruik Melatomatine met goed resultaat en geen bijkomende klachten. Ook gediagnotiseerd met Hashimoto.

Gr. Kiki
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Melatonine en hashi

Bericht door Patricia31 »

Ik ook en ik zou niet weten waarom het niet samen mag???
NB melatonine is ook een lichaamseigenstof die in bep omstandigheden meer of minder wordt aangemaakt. Dat proces blijft ook doorgaan tijdens Hashimoto ;)
Gesina
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:24

Re: Melatonine en hashi

Bericht door Gesina »

Door de loop der jaren heb ik ook diverse malen gelezen dat je beter geen melatonine kan slikken. Er wordt beweerd dat de extra melatonine je immuunsysteem een boost kan geven. Dat is natuurlijk heel leuk als je geen auto-immuunziekte hebt, waarbij je immuunsysteem toch al te snel werkt. Dat zou je juist binnen de perken moeten zien te krijgen. Maar... ik slik al zeker 7 jaar melatonine, elke dag 15 tabletjes van 0,1 mg, en ook nam ik soms een tablet van 1,5 mg (wat dus op hetzelfde neerkomt). Ik heb er nog steeds niets bijzonders van opgemerkt. Ik kan juist met steeds minder schildklierhormoon toe, maar dat zal mijn leeftijd wel met zich meebrengen (73 jaar nu).

Met dit bericht wil ik niemand adviseren om melatonine te slikken. Het schijnt bijzonder lastig te zijn de juiste dosering te bepalen, evenals het juiste tijdstip van inname. Bij slaapklinieken zijn ze al jaren met onderzoeken hiernaar bezig. Iedereen reageert anders, en het is zeker niet zo dat je beter slaapt, als je meer ervan slikt. Ik heb zelf enig evenwicht gevonden en ik weet ook dat ik er zo weer vanaf kan, door met beleid te minderen. Mijn bedoeling is alleen om mijn ervaring ermee te delen, want ik weet wat het is als je slecht slaapt, soms zelfs helemaal niet slaapt. Doe je voordeel met mijn woorden, maar zoek eerst zelf ook eens het e.e.a. uit, zou ik zeggen. Ook hier geldt: bezint eer ge begint.

Hashimoto vanaf 1995
4e week overstap van 100 mcg thyrax naar 75 mcg euthyrox,
was de eerste week vreemd, voelt nu stabiel, maar ik val wat af.
Geminderd omdat ik op 100 thyrax licht hyperde (te onrustig)
Waarden TSH 0,24, daarvoor 0,5, lab: 9 - 24
vrij T4 steeds 15, lab: 0,4 - 4
Plaats reactie