is mijn dosering goed, of is het stress?

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Kokkie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 dec 2016, 19:08

is mijn dosering goed, of is het stress?

Bericht door Kokkie »

Hoi,

Ik ben een vrouw van 63 jaar, en heb sinds een jaar of 4 een trage schildklier.
Toen ik eenmaal goed ingesteld was met medicijnen (Euthyrox) ging het een poos goed. Toto een half jaar geleden.
Eerst werd gedacht aan stress, burnout of alleen maar overspannen. Heb sessies gehad bij psychologen, en had daar baat bij.
Sinds een dag of 10 heb ik echter weer flinke dipjes. Voel me beroerd: vooral 's morgens . Misselijk, kokhalzen, hartkloppingen, 's morgens 3 of 4 keer naar de wc (vrij dunne ontlasting) en gewoon een flink naar gevoel. In de loop van de dag wordt het minder, soms zelfs helemaal weg. Ik denk zelf dat het niet aan stress of zo kan liggen, want het gaat al weer een hele poos goed, en heb niet het idee dat ik me ergens druk over maak. (alleen dan hoe het komt dat ik dit weer heb).
Mijn laatst gemeten TSH is: 1,3 (drie maanden daarvoor 1,6). T 4 was beide keren 16.
Hebben jullie dit ook wel eens, en heb ik gewoon een dipje, of zal er meer aan de hand zijn?
Kokkie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 dec 2016, 19:08

Re: is mijn dosering goed, of is het stress?

Bericht door Kokkie »

nog even dit, ik slik 75 mg Euthyrox
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: is mijn dosering goed, of is het stress?

Bericht door Kiek »

Welkom, Kokkie!

Je waarden lijken toch gemiddeld.
Of lijken deze laatste uitslagen niet op je vorige uitslagen?

Ja, ik voel me ook weleens minder.
Misschien drukte, of een aangevlogen virusje, want dan zooo moe.

Misschien heb jij ook last van een dip.

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
ikke61
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jan 2015, 13:52

Re: is mijn dosering goed, of is het stress?

Bericht door ikke61 »

Hoi....
Ik herken dit zeker....ik zit aardig op mijn setpoint, maar voel me toch toch ong. 10 dagen goed en dan weer week slecht, heel onrustig gevoel in mijn lijf, maag en darmklachten, spierpijn in de ochtend wat maag e.d. betreft het ergst maar rond een uur of 3 krijg ik het heel erg koud tot een uur of 6 en dan gaat het weer beter...slapen doe ik goed gelukkig...Dit heb ik nu zo'n half jaar ongeveer, weet van mezelf dat emotie een grote rol speelt, veel gesprekken tijdens een koffieochtend merk ik al....erg vervelend hoop dat het ooit over gaat...kan ook weinig afspraken maken weet nooit hoe ik me voel!
Ik heb een trage halve schildklier en slik 62.50 levotheroxine.
Sterkte!
Plaats reactie