spierkracht vermindering?

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Kofreaked
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2016, 01:02

spierkracht vermindering?

Bericht door Kofreaked »

Beste mensen,

Sinds vorig jaar (hashitmoto) medio maart gediagnostiseerd.
echter ervaar ik sinds vorig jaar spierklachten... daarmee bedoel ik spierkracht vermindering ofzo?
ik weet het niet.

Ik heb een klapvoet tussendoor gehad... zomaar, slechte bloedsomloop verkeerd zitten met je mn benen... wat ik tevens wel mee vond vallen.

Ik denk dat ik last begin te krijgen van krachtvermindering in mijn polsen vooral, en daarom kan ik nu geen kracht training doen.
want de pijn aan de zijkanten zorgen ervoor dat dit pijn doet.

Ik heb fysiotherapie hiervoor, echter heb ik niet echt het idee dat het iets doet.
uit fysio consult is gebleken dat ik hypermobiel ben... Ik heb geen idee of ik dit altijd al ben geweest.
Mijn gevoel zegt dat dit er in is geslopen. "diagnose; midcarpale instabiliteit."

eerst mijn rechter pols, aan de pinkzijde.
nu ook aan de linker pols, pinkzijde.

Ook met voetbal verzwik ik regelmatig mijn enkels. laatste voetbal match maar liefst 7x.

zijn er nog meer mensen met zo'n soort gelijken klachten? Ik ben verdomme 27 jaar (man) en begin nu al lichamelijk af te takelen lijkt wel. : :P
Ik hoor het graag!

Groetjes Koen
Selma
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 mar 2017, 14:45

Re: spierkracht vermindering?

Bericht door Selma »

Goedemiddag,
Dat is wel heel vervelend voor je. Misschien moet je naar je bloeduitslagen kijken, de tsh en de t4. Mijn ervaring is dat bij een te lage tsh (een zogenaamde onderdrukte tsh) ik last krijg van mijn spieren. Dat uit zich in pijn en zwakke spieren rond mijn gewrichten. Belangrijk is de juiste dosering van je levothyroxine. Misschien heb je hier iets aan en kan je het met je arts bespreken. Sterkte!
Plaats reactie