Hypo en plasklachten

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Hypo en plasklachten

Bericht door rex »

Hallo,
Ik (man 63) ben nieuw op deze site .Ik gebruik al jaren euthyrox 0.75 mg voor een te trage schildklier.
Het begon destijds met een te snelle, waarvoor ik toen de bekende radioactieve slok heb gekregen.
Een half jaar later liep hij te langzaam, vandaar de euthyrox. Enige tijd geleden kreeg ik plasklachten die zich uitten in veel aandrang en nerveuze pijnen in de bekkenbodem. Tot nu toe heeft onderzoek hieromtrent weinig uitgewezen,maar de klachten blijven. Ben ook depressief en kan om niets boos worden. Er is bloed geprikt en de waarden zijn te hoog. Advies:ophogen. Vraag:Zouden die plasklachten iets te maken kunnen hebben met die schildklier? Ik voel me op dit moment VERRE van lekker.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Hypo en plasklachten

Bericht door laura »

rex schreef: 27 apr 2017, 11:52 Hallo, Ik (man 63) ben nieuw op deze site .
Hallo Rex,

je bericht heb ik verplaatst naar het subforum Hypothyreoïdie.

Wat betreft je klachten.
Zouden die wellicht te maken hebben met je prostaat?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Hypo en plasklachten

Bericht door rex »

Nee, is onderzocht.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Hypo en plasklachten

Bericht door pga »

s'Nachts ontzettend vaak moeten plassen was bij (man) een van de eerste tekenen dat er iets mis was .Overdag geen last gehad.Na instellen op med werd het aanzienlijk beter.De andere klachten herken ik niet.
Bozig en humeurig ben ik als ik teveel T4 slik,soms merk je het niet eens bij jezelf ,maar mijn vriendin laat het dan wel duidelijk merken ;)
Laatst gewijzigd door pga op 27 apr 2017, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Francis
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 mar 2017, 08:27

Re: Hypo en plasklachten

Bericht door Francis »

Ik moet ook heel vaak plassen als ik verkeerd ingesteld ben. Vooral 's middags en 's avonds en zowel bij te veel als te weinig schildklierhormoon.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Hypo en plas/zweetklachten

Bericht door rex »

Beste mensen.
Zoals eerder gemeld gebruik ik na de chemische slok al jaren 0,75 euthyrox voor een te trage schildklier.
Ik heb ook last van boezemfibrilleren ,waarvoor ook medicatie. Nu had ik de laatste tijd last van plassen en de laatste paar weken kwam daar overmatig transpireren bij, bij de geringste inspanning. Ik ben afgelopen week op de Spoed Eisende Hulp geweest omdat ik een te hoge bloeddruk had, ritemestoornissen en abnormaal moest transpireren. Er is bloed geprikt (cardiologie) en ben naar huis gestuurd met metropolol en enalapril verhoging. Nou helpen die medicijnen weinig en mijn bloeddruk blijft hoog ,terwijl het transpireren steeds erger wordt. Ik ben ook in 2 weken tijd 4kg afgevallen. Toen ik over mijn schildklier begon, werd daar niet op ingegaan, daar ik hypo ben en bovengenoemde klachten daar niet bij horen . Maar mijn intuitie zegt dat er WEL!! iets met mijn schildklier mis is. Moet vrijdag bij de cardio zijn maar ik voel me een roepende in de woestijn!!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Hypo en plasklachten

Bericht door laura »

hallo Rex,

Alleen aan de tsh plus de fT4 kun je zien of de dosis die je slikt goed is.
Belangrijk is dat er juist wel gekeken wordt of het je schildklier is.

Bij wie ben je onder behandeling voor je schildklier?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Hypo en plasklachten

Bericht door Teun »

Tsh en ft4 prikken lijken me op zijn plaats Rex. Zou ik gewoon regelen met de arts bij wie je onder controle bent voor je schildklier.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Hypo en plasklachten

Bericht door rex »

Ik ga morgen via de huisarts prikken op T3/T3 vrij/T4 vrij en TSH , dus op alles. Heb dat afgedwongen.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Hypo en plasklachten

Bericht door rex »

De uitslag is dat de waardes verhoogd zijn en dat de medicatie van euthyrox opgehoogd zal/zou moeten worden.
Echter ,ik ervaar/voel alleen klachten die eerder bij hyPER horen,zoals transpireren/afvallen etc. Aan de andere kant beweeg ik me letterlijk langzamer dan normaal en ben om de haverklap depri. Advies please................!!!
Plaats reactie