Setpoint TSH/FT4 van Gfisis

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6739
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint TSH/FT4 van Gfisis

Bericht door Kiek »

Helaas kan de app hier niets mee, fifis.
Die slaat op tilt.

Hou oud ben je?
Ben je een jongen?
Heb je vroeger Graves gehad?
Als je al 20 jaar met zulke 'dynamische' waarden rondloopt, dan is dat niet goed voor je lijf.
Je hebt groot gelijk daar iets aan te willen verbeteren.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Setpoint TSH/FT4 van Gfisis

Bericht door laura »

G.Fifis,

Met de normaalwaarden van jouw lab TSH (0.4-4) en vrij T4 (10-18) ben je telkens overgedoseerd.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Kiek
Berichten: 6739
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint TSH/FT4 van Gfisis

Bericht door Kiek »

Hallo Fifis,

Je klachten passen precies bij je hyperwaarden.
-spierpijn
-Duizeligheid(draai)
-wattenhoofd
-Snel geïrriteerd helaas..
Daar kun je verbetering in aanbrengen als je heel langzaam je T4/levothyroxine en T3/liothyronine afbouwt.
Op een bepaald moment kom je bij de waarden waarbij je je beter bij voelt, en veilig.

Misschien doe je er beter aan niet te stoppen met de Cytomel, maar de helft ervan te nemen.
Iedere dag dezelfde hoeveelheid.
Na een paar weken zou je 12.50 µg van je levothyroxine af kunnen halen.
En dan na een maand je TSH/FT4 laten bepalen op 112,50 µg levothyroxine en 3.25 µg liothyronine.

Dus niet rigoureus je dosis omlaag sjorren.
Doe het rustig aan.

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
g.fifis
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mei 2017, 21:23

Re: Setpoint TSH/FT4 van Gfisis

Bericht door g.fifis »

Dank je Kiek. Dat ik overgedoseerd ben geweest is duidelijk dat heb ik nu ook op tafel gegooid! Wel héél jammer dat de endicrinoloog hier niets mee heeft gedaan. Mijn nieuwe huisarts (sinds januari) besteed gelukkig iets meer aandacht dan de vorige echter wil zij nog niets horen over minderen. Ik was gestopt (ca. 10 weken) met cytomel echter is de heftige spierpijnen terug dus nu weer cytomel. Ik ben een vrouw van 58 jaar. Bij mij werd na de bevalling 22 jaar geleden een vergrote schildklier geconstateerd. Inmiddels 40 kilo aangekomen terwijl ik voor de geboorte en vele jaren daarvoor broodmager was met hartkloppingen geen eetlust pds bloedarmoede e.d. nooit geprikt op schildklier terwijl dit in de familie voorkomt. Ik loop nu inmiddels mijn hele leven met allerlei "tussen de oren" zittende klachten. Mijn vorige arts vroeg al of ik geen pijn op mijn borst had ivm overdosering. Mijn lichaam had/ heeft duidelijk last van uitputtingsverschijnselen dit werd ook beaamt echt er niks mee gedaan. Ik kreeg ipv hulp bloeddrukverlagende medicijnen voorgeschreven. Ik was het zat na 22 jaar en overgestapt naar andere ha. Zij is redelijk alleen nog niet bereidt mij minder te laten slikken. Omdat ik nu weer begonnen ben met cytomel moet ik over 4 weken weer prikken. Laat het weten.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Setpoint TSH/FT4 van Gfisis

Bericht door laura »

g.fifis schreef: 24 aug 2017, 21:25Ik was het zat na 22 jaar en overgestapt naar andere ha. Zij is redelijk alleen nog niet bereidt mij minder te laten slikken. Omdat ik nu weer begonnen ben met cytomel moet ik over 4 weken weer prikken. Laat het weten.
Waarom zou een arts niet bereid zijn een lagere dosis voor te schrijven?
En waarom weer cytomel erbij?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
g.fifis
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mei 2017, 21:23

Re: Setpoint TSH/FT4 van Gfisis

Bericht door g.fifis »

Cytomel er weer bij omdat ik heftige spierpijnen terug krijg. Deze had ik in veel mindere mate met cytomel. En waarom mij ha niet mee werkt? Zij vindt de waarden oké.
Plaats reactie