Pascal stelt zich voor en wil advies

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Clemens

Re: Pascal stelt zich voor en wil advies

Bericht door Clemens »

Goh herken veel overeenkomsten met de ontwikkeling van de inregelingsfase bij Pascal. Ook gestopt met roken en gelet op mijn leeftijd een zeer geleidelijke verhoging naar 150 en van de week hoor ik of dat voldoende is.
Sinds 3 weken emotioneel niet meer zo vlak en zo nu en dan slaap ik redelijk.
Benieuwd hoe het Pascal nu vergaat.
Pascals

Bericht door Pascals »

Excuses voor mijn erg late reaktie..

Ik ben 1,5 jaar geleden overgestapt naar Tirosint en functioneer daar redelijk goed op ( in ieder geval veel beter dan ik had durven dromen tijdens de eerste paar maanden na mijn diagnose) Ik ben redelijk stabiel en op wat restklachten na kan ik weer alles doen: werken, sporten, een "normaal" leven leiden en zorgen voor mijn gezin.
Enige restklachten die ik heb zijn:
- Slecht zicht (wazig zien)
- Pijnlijke gewrichten
- Duizelig (af en toe)
- om 21:00 uur ben ik klaar/afgebrand en moet ik naar bed. Raar omdat ik vroeger een nachtbraker was.

Volgens mijn huisarts zijn dit geen restklachten, maar inherent aan mijn leeftijd (ben net 50) HA. is van mening dat als je goed ingesteld bent, restklachten onmogelijk zijn. Ikzelf ben redelijk overtuigd dat het wel restklachten zijn, maar ik ben geen expert en bovendien al heel dankbaar dat ik een heel groot deel van mijn normale leven weer terug heb! Wat de oorzaak is van mijn schildklierprobleem weet ik niet - HA geeft aan dat dit niet interessant is om te weten.
Tot zover mijn status update :) Hopelijk heeft iemand er iets aan
TSH 50 T4 5,8
TSH 15,3 T4 13,6
TSH 3,2. T4 17,6 - 137 Mcg ( 7 juli 2017)
TSH 1,2 - T4 18,5 137 Mcg (28 juli 2017)
TSH 0,8 - T4 16,7 137 Mcg (12 okt 2017)
TSH 4,6 - T4 19,3 137 Mcg (18 Jan 2018)
TSH 1,3 - T4 20 137Mcg (18 maart 2018)
laura
Contacteer:

Bericht door laura »

hallo Pascal,

Mijn huisarts vertelde me eens dat een pilletje schildklierhormoon nooit een gezonde schildklier kan vervangen.
Daar geloof ik wel in.

Ik heb niets te klagen, maar er kraakt en piept ook weleens iets.
Die stramme spieren ...
Ik heb voldoende nachtrust nodig.

Fijn dat je je nu beter voelt met tirosint.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie