Hypofysaire hypothyreoïdie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Happywoman
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jun 2017, 08:18

Re: Even voorstellen

Bericht door Happywoman »

Je hebt gelijk over thyreomimetica Kiek in haast heb ik die reactie geschreven, vandaar dat ik alleen tussen haakjes schreef(... suppletie...)

Wat betreft de standaarden heb je dat niet m.i. daar staan de normaalwaarden in als vast grenzen, zonder uitleg over specifieke labtesten en verschillende resultaten die deze geven.
Volgens de interne worden er 2 testen gebruikt en die range ontloopt elkaar niet veel, maar als je ziet wat Laura aan verschillende normaalwaarden bij verschillende laboratoria opgeeft dan kom je er niet met alles tussen 9 en 24 fT4 is normaal. Dan zal daar uitleg over de context bij moeten zijn. Het kan wel zo zijn dat artsen niets weten van labonderzoek, maar je moet wel weten wat je aan het interpreteren bent.

Die steady state term ken ik ja. Ik bedoel het staat niet in de NHG standaard, alleen dat TSH na 6 weken is gestabiliseerd. En nee, ik ga zéker niet van elk middel de steady state bepalen, daarom zou het handig zijn als het gewoon in het eerder genoemde kompas staat.

Een appel, chocolade, etc helpen niet. Fijn als dat voor jou werkt, maar niet voor mij en voor meer die ken niet.
Ribose is de 'suiker' die gebruikt wordt bij het maken van energie voor het lichaam in speciale energiefabriekjes: mitochondriën. Glucose ed moet eerst omgezet worden in ribose, kost ook energie.
Kiek
Berichten: 6719
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Even voorstellen

Bericht door Kiek »

Mayra, hoe is het mogelijk dat je als arts zo weinig weet over de gang van zaken van en in laboratoria.
Je doet voorkomen alsof je voor het eerst hiermee te maken hebt.

Omdat ik niet weet wat ribose is, heb ik het opgezocht.
Op internet wordt ribose geassocieerd met orthomoleculaire geneeskrachten.
Is dat de hoek waarin jij je ook beweegt?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Happywoman
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jun 2017, 08:18

Re: Even voorstellen

Bericht door Happywoman »

Oh oh Kiek,

Nu maak je mij echt aan het lachen op een nare manier.
1 waaruit maakt jij in vredesnaam op dat ik voor het eerst iets met laboratoria te maken heb?
2 denk jij dat wij allemaal een halfjaar stage doen bij een lab?
3 dat elke arts nog helder alle medische chemie van ons eerste en tweede studiejaar helder op het netvlies heeft?

Ik zou zeggen dream on.

En over ribose.... heb jij ook maar enig benul van de essentie van mitochondriën en de de citroenzuurcyclus voor ons lichaam??? Want dat zijn dingen die ik wel helder weet uit mijn studie.

Je blaast van een hoge toren alsof jij alles weet, maar duidelijk is dat niet zo. Ik weet niet waarom jij denkt de waarheid in pacht te hebben en daarbij mij wil afbranden. Ik ben beleefd gebleven ook al was jij dat niet. Je bent de grens overgegaan. Ik ben echt klaar met jouw insinuaties. Heel jammer ik dacht echt iets te kunnen delen met mensen in hetzelfde schuitje. Maar nu geeft het alleen maar stress èn dat heb ik net niet nodig.
Kiek
Berichten: 6719
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Even voorstellen

Bericht door Kiek »

Nou, dat vind ik dan jammer.
Ik had best meer willen weten over de orthomoleculaire inhoud van de schildklier.

Veel sterkte,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Even voorstellen

Bericht door *anna* »

Kiek, google eens op Marja Zahavi ;) .
Daar kun je veel orthomolekulle onzin vinden.
En waarschijnlijk ga ik nu ook een grens over :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door laura »

Happywoman schreef: 13 jun 2017, 10:21 Als ik er aan denk, vraag ik assistente wel. Mijn huisarts moest de gegevens uit de brief overnemen, zij hebben geen inzage in het ziekenhuislab.
Is dat niet ietwat ouderwets?

Mijn huisarts krijgt de uitslagen digitaal met een rijtje Waarde en en rijtje Normaal.
In het rijtje Waarde staat de uitslag.
In het rijtje Normaal staan de normaalwaarden.

Het LUMC heeft een patiëntenportaal waar jijzelf ook inzage in hebt.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Even voorstellen

Bericht door Bloem17 »

Goede middag,

Ik zit met enige verbazing en toch ook wel een beetje een open mond deze discussie te lezen.
Heb niet het gevoel dat iemand hier beter van wordt. Dat terwijl we er allemaal wat van kunnen leren.

Een discussie / gesprek altijd fijn maar de toon komt niet heel fijn over.
Ik zie hier volgens mij 2 mensen met heel veel ervaring en kennis( kiek doet heel veel voor het forum) waar we volgens mij veel van kunnen leren.

Misschien reageer ik omdat ik vandaag in mijn emotionele dag zit maar wilde het toch even kwijt.

Mijn moeder zei altijd " lief zijn voorelkaar daar bereik je het meest mee"
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Even voorstellen

Bericht door Teun »

Ik stoor me op dit moment ook aan de manier van reageren en het beter' cq het best willen weten van Happywoman.
Sorry dat ik het zeg, maar de taal en de reacties die je hebt getuigen in mijn ogen echt niet van iets op willen steken zijn meer tegenargumenten welke aangedragen worden. Je kunt dan wel arts zijn, maar mijn ervaring is echt dat de kennis van een arts op dit gebied flink tekort schiet.
De artsen die ik spreek, (ik zit ook al jaren in de gezondheidszorg) erkennen weinig van de schildklierziektes te weten.
Juist van degene die zelf daadwerkelijk ervaren wat deze klier teweeg kan brengen kun je veel leren en zij zijn in staat om je te ondersteunen. Dan hebben we ook nog eens het geluk dat er een paar mensen op het forum zijn, waarvan Kiek en Laura grote voorbeelden zijn, die zich enorm verdiept hebben in alles rondom de klier.
Heel jammer dat jij (zo interpreteer ik het) de kennis en ervaringen die aangedragen wordt steeds onder de grond schuift en vervolgens naar Kiek zegt dat zij hoog van de toren blaast. Misschien ligt het aan je hormonen op dit moment dat je zo reageert en ziet, maar ik vind het jammer.
Ik heb lang gearrzeld om dit te schrijven, maar toen ik het hele item nog eens doorlas en dan ook nog eens de laatste reactie van jou kon ik het niet laten om toch wat te zeggen.
Misschien handig om even helemaal opnieuw te beginnen en dan als ervaringsdeskundige en niet als arts. Denk dat je dan heel veel op kunt steken.
Happywoman
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jun 2017, 08:18

Re: Even voorstellen

Bericht door Happywoman »

Het is een lang antwoord geworden, dacht eigenlijk last maar allemaal. Maar krijg de indruk dat ik volkomen vetkeerd begrepen word.

Ik word regelmatig denigrerend aangeschreven door Kiek, zo komen de woorden in ieder geval bij mij aan. Als ik nogmaals iets van zeg, ben ik degene die onheus en uit de hoogte doet.
En als ik al meerdere reacties hebt gehad zoals deze:


 door Kiek » 13 jun 2017, 15:32

Mayra, hoe is het mogelijk dat je als arts zo weinig weet over de gang van zaken van en in laboratoria.
Je doet voorkomen alsof je voor het eerst hiermee te maken hebt.
-------------------------
(Ik weet niet hoe jullie die stukjes er mooi in krijgen).

Dan ben ik wel klaar met in de grond gestampt te worden.

Het enige wat ik kort samengevat zeg: is dat een patiënt en ik dus ook niet alleen getalletjes is. Dat de labuitslagen dus niet eenduidig zijn en dat we daar als artsen nog niet genoeg van weten. (Ik probeer daar hier duidelijkheid over te krijgen, maar dat is blijkbaar verkeerd). Dat ik en collega's niet weten hoe dat precies in het lab gaat. Èn dat je niet zomaar op een forum aan de hand van getallen, zonder alle klachten besproken te hebben, kan zeggen dat iemand geen hypothyreodie heeft.

En ben ik emotioneel mwah over het algemeen niet. Maar na het zoveelste negatieve bericht van Kiek aan mijn adres, terwijl ik alleen o.a. helderheid probeer te krijgen over het lab...ja dan komt er wel emotie om de hoek, ja.

Ik krijg steeds het gevoel dat ik word aangevallen als ik beleefd reageer en weer lering probeer te trekken uit het voorgaande, nou dat is niet mijn leerstijl en beleefdheid houd dan een keer op.

En weet ik er veel over? Nee, zoals ik aangaf, hoopte ik hier veel te leren. Daarom stel ik veel vragen, verifieer of dat zo klopt en verdiep mij in de materie om wèl veel te weten te komen.
Het lijkt wel alsof mijn relaas over lab onduidelijkheid en onwetendheid bij collega's en mijzelf als aanval wordt gezien. Dat is het dus niet. Ik leer dingen die nìet in de standaarden staan, maar er wel zouden moeten staan, dàt is wat ik zeg.
Je kan het ook als kans zien om duidelijkheid te krijgen over meer dan hier al bekend is. Zoals de ribose dpor het voorgaande voelde dat ook weer als een sneer.

Misschien staat het er niet goed, wat ik schrijf, dat kan, toch lees ik het niet als een aanval, omdat ik mijn intentie weet. Probeer het eens als een zoektocht naar antwoorden te lezen, hopelijk begrijp je dan wat ik bedoel en zoek.

Het stukje over dat een patiënt niet alleen getalletjes is, dat geloof ik 100%, dat is geen vraag.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Even voorstellen

Bericht door Bloem17 »

Hi

Waar twee " vechten " hebben 2 "schuld". Jullie kwamen beide op mij naar elkaar niet sympatiek over wat misschien jullie beider bedoeling niet is.
Misschien handig om de discussie nu af te sluiten en verder te gaan met waar dit forum voor bedoeld is elkaar ondersteunen.

Dus happy woman hoop dat je op het forum blijft voor je vragen en je ervaringen.
En dat er een nieuwe start gemaakt wordt. Misschien topic sluiten en een nieuwe starten?
Plaats reactie