Ophoging van de euthyrox

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

Ik had mijn waardes doorgegeven aan een Amerikaans forum en die vegen er de vloer mee aan.
Nuchter prikken ,dus zonder thyrox zou niet genoeg zijn . Je zou de dag ervoor ook niet moeten slikken.
TSH waardes zeggen niks. De thyrox moet gebaseerd zijn op je gewicht maal 1,7 plus T3; in mijn geval 140 ipv 0,88.
Hier word ik heel onzeker van en vertrouw voorlopig gen als mijjmaar op mijn dokter . Ik kan wel een endocrinoloog in mijn ziekenhuis consulteren ,maar die zal hetzelfde doen en zeggen als mijn huisarts ,daar die elkaar kennen
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door Bloem17 »

Hi rex,

Als mijn waarden binnen een maand ook zo zouden veranderen dan zou mijn lichaam ook op hol slaan.

Ik zou ook stoppen met op meerdere sites/ forums te kijken. Dat zou mij vreselijk onrustig maken wat enorm veel stress oplevert.

Ik snap je zoektocht. Zit er zelf ook middenin. We zoeken verklaringen en oplossingen die niet 1.2.3 komen.
Ik herken ook je "doorslaan " aks je het weer zo slecht voelt. Dan neemt de paniek je weer even over.

Misschien moet je lichaam even wennen aan je nieuwe waarden. Ik vind het een groot verschil binnen een maand.

Zo ben ik op het ogenblik vreselijk misselijk. 2 vrij goede dagen gehad en nu weer mis. Ik wil dan het liefst ook zoeken hoe dit nu weer kan en maakt me boos, onzeker en verdrietig,
Ik ga ma weer prikken en ben benieuwd .

Good luck !
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door essy »

Ik heb het ook altijd warm al ben ik hypo. Snap er ook geen donder van want lees altijd dat je het dan koud hebt
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

Thanxx Jullie hebben gelijk .Ik zit constant te internetten op zoek naar..................
Dat transpireren kan ook komen door verschillende medicijnen. Mijn huisarts slaat er ook een slag naar.
Nu adviseert ie weer om een bepaald medicijn even niet te gebruiken en dan af te wachten.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door laura »

rex schreef: 14 jul 2017, 13:40 Ik zit constant te internetten op zoek naar..................
Als ik jou was zou ik daar acuut mee stoppen.
Op internet vind je eerst de onzin, daarna komt na lang zoeken iets nuttigs.
Zo te lezen doet jouw huisarts zijn best om jou te helpen.
Vertrouw daar dan eerst op.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

Ga je raad opvolgen. Je zoekt naar bevestiging van iets en vervolgens kun je er bar weinig mee.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

Ik gebruik nu 7 weken een euthyrox ophoging van 0,75 naar 0,88.
De laatste tijd ging het beter . GEEN zweetaanvallen meer en rustiger. Wel af en toe rillingen over de rug.
Tot afgelopen donderdag::(( Ik voelde het aankomen: Onrustig, maagpijn, buikpijn (3 keer ontlasting), meer plassen ,koude rillingen afgewisseld met koud zweet ;eigenlijk meer hyperklachten. En dan ga je denken:Wat is er gebeurd,wat heb ik gegeten, wat heb ik anders gedaan? Ik val ook af ,terwijl ik op papier hypo ben. Het lijkt wel alsof die schildklier elke keer een stoot hormonen afgeeft. Ik moet maar weer gaan prikken, als mijn dokter geen bezwaar heeft. Die zal wel zeggen dat het begin juli nog gedaan is.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Subklinische hypothyroidie

Bericht door rex »

Mijn dokter (huisarts) hanteert de volgende (referentie) waarden voor bovenstaand

TSH moet tussen de 1-2 zijn T4 moet tussen de 10 en 26 liggen.

Mijn TSH was 6,2 en de T4 13,1.

Op basis van deze gegevens concludeerde hij bij mij een subkl. hypothyroidie en verhoogde de euthyrox van 0,75 naar 0,88
Na 4 weken was de TSH gezalt naar 0,930 en de T4 gestegen naar 17,4

Morgen ga ik weer prikken en vraag me af wat nu de "ideale" waardes zouden moeten/kunnen zijn?
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Subklinische hypothyroidie

Bericht door Teun »

Hallo Rex, niet om het een of het ander, maar misschien is het handiger om dit stukje bij je andere draadje te zetten. Geeft een beter beeld en geheel.
Om antwoord te geven op je opmerking, zou ik zeggen je waardes zoals ze nu zijn lijken prima. Maar zoals ik in eerdere berichten van jou al aan gegeven heb, het ligt eraan hoe jij je voelt.
Wat je setpoint zal moeten zijn is misschien een uitdaging om dit Kiek voor te leggen, die kan het in een app gooien en dan zien wat er uitkomt, dan heb je een richtlijn.

Heeft jou arts het echt over een subklinische hypothyreoidie terwijl jij al jaren schildklierhormoon slikt?
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Subklinische hypothyroidie

Bericht door Patricia31 »

Ik vind de waardes op deze kleinere dosisverandering wel heel erg veranderd en dat was ook nog eens geprikt na al 4 weken!?
Plaats reactie