Ophoging van de euthyrox

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door Patricia31 »

Mooie waardes! en vooral fijn dat je jezelf goed voelt.
Probeer voor de lagere LDL eerst eens biergist tabletten te gebruiken en zemelen. Zelf zou ik zomaar niet aan die medicatie beginnen omdat het ook vele bijwerkingen heeft.
Een anesthesioloog heeft dit advies ooit gegeven en voor velen helpt dit goed.
Laatst gewijzigd door Patricia31 op 31 okt 2017, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

Vond ik ook , ben er blij mee en de winter die aanbreekt doet mij meer goed dan de zomer wat de sch.kl. betreft.
Heb ze direct in huis gehaald die biergisttabletten en ook maar wat zemelen die tevens goed zijn voor mijn spijsvertering waar ik altijd erg op moet letten. Ben weer helemaal blij gemaakt ::)))))
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door Patricia31 »

:mrgreen:
Soms zijn het de kleine dingen waar we blij om kunnen zijn en dat is mooi!
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

Kiek schreef: 17 okt 2017, 16:50 Dat pilletje zorgt voor een piek van FT4 in je bloed ongeveer 2 à 3 uur na inname.
Dat laten de bioequivalentiestudies zien.
Nog elke dag. Mijn wekker staat op 6.15 uur. Ik slik mijn 0.88 euth. en blijf nog een uurtje liggen rusten.
Om 7.30 uur een kop thee met 2 havermoutcrackers en dan zo rond 8.45 uur met de hond op stap.
ELKE keer als in rond die tijd ontspannen in mijn autootje zit, krijg ik out of the blue een zweetaanval !!!!
Zit tussen de oren,hoor ik juliie zeggen....................,maar zooo gek
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door Kiek »

Rex, zo'n zweetaanval is toch niet gek, als je je voorstelt dat je FT4 op dat moment piekt, en dat er op dat moment extra T3 aangemaakt wordt.
Op alle tekeningetjes die ik heb gezien, piekt de ene mens sneller en scherper dan de ander.
Starttijd en piek en lengte daarvan is dus een individuele toestand.

Tweemaal daags zal die piek zeker verlagen.
Misschien ook een oplossing voor jou?

Ik ga hetzelfde doen.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

IDEE ja. Je zou bijna gaan denken aan een tablet met zgn. retard-afgifte, maar dat werkt waarschijnlijk niet bij schildkliermedicijnen, anders was/had er toch wel een fabrikant op ingehaakt?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door laura »

hallo Rex,

Het is een al jaren een wens van gebruikers van schildklierhormoon.
Ik denk dat fabrikanten er geen zin in hebben vanwege de kosten.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

Tja, aan een griepprik valt meer te verdienen bv, evenals aan een bloeddruk/cholesterol/suikerverlager etc.............
Aan de andere kant moeten we blij zijn dat er voor onze kwaal überhaupt een medicijn IS.
Bedankt voor je reactie.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door Patricia31 »

Moet zeggen, het bevalt mij uitstekend om het 2 x daags in te nemen. Ben dat piektevoel echt kwijt.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

Hoe zou ik dat het beste kunnen doen met m,n 0.88? Ben gewend alles in te nemen om 6.15 op de nuchtere maag.
Zou dan de helft moeten nemen en om b.v. 21.00 uur de andere helft?
Plaats reactie