Ophoging van de euthyrox

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: OPHOGING VAN DE EUTHYROX

Bericht door pga »

Misschien eens wat anders proberen dan Euthyrox?
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: OPHOGING VAN DE EUTHYROX

Bericht door rex »

Ga het aan mijn huisarts vragen. Ik gebruik al ruim 10 jaar euthyrox ,met op het doosje Merck,bv Schiphol.
Waarschijnlijk merkloos. Suggesties?
Francis
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 mar 2017, 08:27

Re: OPHOGING VAN DE EUTHYROX

Bericht door Francis »

Rex, als je al 10 jaar hetzelfde merk gebruikt lijkt me het onwaarschijnlijk dat dat de vulstoffen de oorzaak zijn.

Je TSH was licht verhoogd, dus wacht eerst af totdat je bloedwaarden zijn verbeterd. Ik weet hoe moeilijk dat is ;).
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: OPHOGING VAN DE EUTHYROX

Bericht door rex »

Je hebt gelijk, maar je gaat naar oorzaken lopen zoeken. Sinds een jaar werk ik niet meer (prepensioen) en dan ga je je ook afvragen wat er veranderd is. Minder beweging? Ander dagpatroon? Wat meer wijntjes? Maar ja,je kunt je wel verliezen in de vraag:''Hoe kom je erAAN, belangrijker is:hoe kom je ervanAF? EEN ding weet ik zeker: met hoe ik meNU voel ,zou ik NIET gewerkt kunnen hebben.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: OPHOGING VAN DE EUTHYROX

Bericht door rex »

Na hoeveel weken na een ophoging wordt er in de regel weer geprikt?
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: OPHOGING VAN DE EUTHYROX

Bericht door rex »

Ik moet na 4 tot 6 weken prikken, maar ik voel me zooooo slecht in deze situatie die al een paar maanden duurt.
Bij alles wat ik doe begin ik te zweten (koud zweet). Als ik ga plassen,moet ik zweten!!! Ik ben niet eens zo moe,maar hier word ik letterlijk gek van. Ik gebruik nu 12 dagen de verhoging ,maar daarvoor had ik al een paar maanden last. Ik begin zelfs te twijfelen of het die schildklier wel is. Godzijdank hoef ik niet te werken ,want dat zou ik echt niet kunnen.
Francis
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 mar 2017, 08:27

Re: OPHOGING VAN DE EUTHYROX

Bericht door Francis »

Rex, 12 dagen is nog heel kort. Na 4-6 weken prikken is inderdaad normaal. En ik weet hoe verschrikkelijk het is om daarop te wachten. Maar mijn laatste ervaring is dat ik me in week 5 en 6 plots voelde opknappen, dus hou vol!

Probeer andere verklaringen even uit je hoofd te zetten, het heeft geen zin om andere verklaringen te gaan bedenken als je schildkliermedicijnen nog niet optimaal zijn. Erg moeilijk, ik weet het. Je bent helaas niet de enige hier op het forum die maandenlang geduld moet hebben.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: OPHOGING VAN DE EUTHYROX

Bericht door rex »

Thanxxxx !
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: OPHOGING VAN DE EUTHYROX

Bericht door rex »

Vreemd toch die schildklier!! Ik heb 2 dagen nauwelijks last gehad. Ik dacht : DAT GAAT DE GOEIE KANT OP.
Sta ik vanochtend op, ga op een stoel zitten en in no time voel ik overal het zweet op mijn lijf en 2 minuten later is het weer over. Ik neem mijn euthyrox sinds een paar dagen s morgens vroeg zo rond 6 uur direct als ik wakker word. Anderhalf uur later eet en drink ik wat en neem dan mijn andere medicijnen.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

Ik heb me 7 dagen HEEL goed gevoeld .Niks geen zweten,plassen en raar in je hoofd.
Tot vandaag. Ik werd al vroeg wakker met een kloppend hart. Nu de hele dag opvliegers bij alles wat ik doe ,vooral erna.
Ben weer helemaal terug bij af en dan vraag je jezelf af: Wat is er weer fout gegaan/gedaan!!??
Ik ga morgen prikken. Ik had dat even uitgesteld omdat ik me zo lekker voelde. Er wordt ook PTH geprikt.
Ben zo bang dat mijn huisarts zegt: Goeie waardes, doorgaan zo.........................
Plaats reactie