Ophoging van de euthyrox

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Subklinische hypothyroidie

Bericht door rex »

Ja Patricia , de TSH ging echt van 6,3 naar 0,930 en de T4 van 13,1 naar 17,4 T3vrij was 4,2
En Teun ,hoeveel metingen heb je nodig voor een setpoint?
Ik voel me op dit moment beter dan 2 maanden geleden, dwz GEEN zweetaanvallen en paniekgevoel.
Gisteren wel een dag met zomaar heel veel plassen, maar dat kan ,zegt men, ook aan mijn hartritmestoornis liggen.
En ja, ik gebruik al jaren euthyrox en heb een radioactieve slok gehad en hij blijft het over subklinisch hebben.
Hij is pas 2 jaar mijn dokter ,dus hij moet mijn medisch verleden uit de computer halen.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door Teun »

Rex je hebt wel meerdere waarden nodig voordat Kiek een setpoint kan bepalen. Hoeveel precies weet ik niet. Maar dat weet ze vast zelf.😀
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

Ik ga er een stuk of 5 van de laatste 1 a 2 jaar opvragen.
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door Kiek »

'k Heb dus een curve gemaakt, waarop het set point: FT4 15.73 met en TSH van 1.8.
Deze waarden zou je als richting kunnen gebruiken, Rex.
RexAug2017.jpg
RexAug2017.jpg (38.8 KiB) 585 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

Zou ik volgens jouw berekening (bedankt trouwens) iets te veel euthryrox of juist iets te weinig gebruiken?
Ik slik elke ochtend om 6.15 uur nuchter eet een rijstwafel een uur daarna en neem 2 uur later mijn andere medicijnen . Prikken doe ik nuchter.

Groet, Rien
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door Kiek »

Iets teveel, Rex.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

Ik lees hier weleens dat mensen 1 keer per week een pilletje overslaan..............
Ik heb ook nog 0,75 liggen.
Ik moet ook nog prikken (heb het formulier al 2 weken in huis), maar stel het uit omdat ik me redelijk tot goed voel.

Rien
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door Kiek »

Rien, zorg dat je pas naar het lab gaat als je de afgelopen vijf weken dezelfde dosis hebt gebruikt.
Als je op dit moment last hebt van hypergevoel (je curve toont een relatief hoge FT4), dan doe je er goed aan om een dag geen levothyroxine te nemen, en daarna over te gaan tot een vaste lagere dosis.
Na 5 weken op diezelfde lagere dosis laat je weer TSH/FT4 bepalen.
Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

Ik slik nu 8 weken een verhoging die ging van 0,75 naar 0,88 euthyrox .Er is 10 juli geprikt (gebruikte het toen plus minus 4 weken ) en ging van 6,3 naar 0,930 TSH en van 13,1 naar 17,4 T4 vrij. Nu is het ruim een maand later en kan weer prikken .
Ben wel benieuwd naar de uitslag
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door essy »

Ik ook hypo en ontzettend warm en laatst ook 2 weken lang 3x per dag ontlasting terwijl ik normaal maar 1x per week ga. Begrijp er ook niets meer van.
Plaats reactie