Intolerantie vulstoffen.

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: Intolerantie vulstoffen.

Bericht door Linty »

Ben nu ongeveer een week geleden teruggegaan met Eltroxin van 62,5 mcg naar 56,25 mcg.
De hoofdpijn is stuk minder, maar zwaar gevoel in neus (soort zwelling, zonder verstopte neus) heb ik nog steeds. Ook veel minder.
Ook gedurende de dag wat duizelig nog
Wel heb ik sinds gisteren vermoeide benen en erg vermoeide armen.
Kost me moeite m’n armen omhoog te tillen. Dit komt natuurlijk door minder levotheroxine. Moet mijn lichaam nog even wennen? Of heb ik nu tekort?
Het valt me op dat ik me s’avonds altijd beter voel qua hoofdpijn en duizeligheid.
Het lijkt dan bijna weg.
Ik slik de Eltroxin s’avonds. Misschien is het dan bijna uitgewerkt?
Ook heb ik nog steeds af en toe een lekkende neus.

Ik begrijp uit ieders verhalen dat klachten komen uit te veel of te weinig hormoon, maar ik herken mijn klachten zo weinig in vergelijking met andere klachten hier op het forum, dat ik soms geneigd ben in mijn sombere momenten toch weer te denken aan een soort van intolerantie.
Hartkloppingen, zweten, onrustig etc heb ik nooit ervaren. Ik merk eigenlijk vrijwel niets in mijn lichaam aan ophogingen.
Alle narigheid speelt zich af in mijn hoofd.
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: Intolerantie vulstoffen.

Bericht door Linty »

Ongeveer 2 weken nu op 56,25 mcg Eltroxin.
Ben van 75 mcg teruggegaan naar 62,5 naar 54,26 ivm hoofdpijn en constant duizelig
Gaat nu stuk beter maar houd die druk in hoofd, vooral druk in hoofd en. Dus bij voorover buigen
Dit komt van de medicatie, omdat toen ik meer slikte dit tot gevoel van voorhoofdsholteontsteking aan toe was.
Moet mijn lijf/hoofd nog steeds wennen aan de (verminderde????) medicatie
Of is bet nog steeds door de war van het wisselen van de medicatie.
Ene dag minder last dan de andere en doms wisselt het zelf per dagdeel
Ook niet hele dag loopneus meer, maar nog maar af en toe.
En als dit nog steeds wennen is, hoe lang kan dat duren.
Ook vermoeide pijnlijke armen weer!!

Graag advies!!!
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: Intolerantie vulstoffen.

Bericht door Linty »

Het vreemde is dat paar maanden geleden ook 4 weken 62,5 mcg slikte en toen had ik nergens last van
Plaats reactie