Intolerantie vulstoffen.

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Intolerantie vulstoffen.

Bericht door Patricia31 »

Na iedere dosisverandering kun je dit hebben en bij te lage en te hoge waardes ook dus eerst maar eens afwachten, als je de volgende keer bloed laat prikken, wat de waardes zijn.
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: Intolerantie vulstoffen.

Bericht door Linty »

Heb nog nooit eerder hoofdpijn gehad, kan dat dan zo ineens.
Dacht dat om de dag krachttraining wat ik nu doe ( toen begon hoofdpijn) de stofwisseling misschien sneller deed gaan.
Hoe lang moet ik de hoofdpijn nog aanzien dan?
Nog 4 weken hoofdpijn vind ik erg lang!😩
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: Intolerantie vulstoffen.

Bericht door Linty »

Het voelt weer hetzelfde als de intolerantie die ik had destijds van de pil, voedingssuplementen, vooral waar glycerol in zat.
Hoofdpijn, duizelig, beetje misselijk.
Ben als de dood dat ik nu na zoveel maanden toch reageer op de Eltroxin.
En dan? Ik kan niet zonder!!
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Intolerantie vulstoffen.

Bericht door Patricia31 »

Ik kan niet zeggen dat het daar niet aan ligt maar als ik je reacties lees dan heb ik een klein beetje het idee dat je er op dit moment ook wel heel erg veel mee bezig bent en in totale angst leeft van wat er kan gaan komen.
Als je goed ingesteld zou zijn en je vertelde dit verhaal dan zou je daaraan kunnen denken maar op dit moment staat je lichaam helemaal op zijn kop door het verhogen dus probeer een beetje de rust te bewaren.
Ook het fanatieke sporten is misschien in deze fase een beetje te heftig. Ga niet over je grenzen heen maar behandel je lichaam op dit moment met respect want ook je spieren hebben een opdonder gehad door de hypo waarden.
Sterkte!
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: Intolerantie vulstoffen.

Bericht door Linty »

Ja, je hebt gelijk Patricia. Ik denk er regelmatig aan dat het al zo lang goed gaat met deze medicijnen. Geen hoofdpijn!
Ik heb zo baak hoofdpijn gehad van alles wat ik slikte dat ik dit nauwelijks kan geloven.
Huisarts wilde toch even bliedprikken voor de waarden.
Heb 2 weken geleden ook al geprikt, maar ja.
Had zelf idd ook al bedacht wat betreft sporten wat kalmer aan te doen.
Ga nu elke dag stukje wandelen.
Dank voor je berichtje!
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Intolerantie vulstoffen.

Bericht door Patricia31 »

Slimme beslissing!
Komt goed, heb ik ook heel vaak tegen mezelf moeten zeggen :P
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Intolerantie vulstoffen.

Bericht door Patricia31 »

Hoe gaat het nu met je?
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: Intolerantie vulstoffen.

Bericht door Linty »

Nou Patricia, nog niet zo best.
Nog steeds hoofdpijn, beetje duizelig, wazig zien, beetje misselijk soms, etc.
Ik moet zeggen dat het niet constant is. Het wisselt een beetje per dag.
Heb het nu anderhalve week en begin moed zo af en toe te verliezen dat het ophogingsklachten zijn.
Arts belde net met de bloeduitslagen: TSH 2,2 en FT4 16
3,5 week geleden waren de uitslagen TSH 4,3 en FT4 15. (Arts wilde perse nu weer prikken ivm hoofdpijn)
Super mooie uitslagen, al bedenk ik me ineens dat Kiek een setpoint voor me uitrekende van 2,6 de laatste keer.
Zit ik wellicht toch iets te hoog in de medicatie?
Voel me lichamelijk trouwens supergoed. Veel energie en geen spierklachten meer.
Moet ik wat ik nu slik toch blijven doorzetten? Hoe lang kunnen ophogingsklachten duren?

Gr Linty
Bella
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 jul 2014, 12:01

Re: Intolerantie vulstoffen.

Bericht door Bella »

Hoi Linty,

Heb je berichten even doorgenomen en vraag me af of bij jou wel eens calcium is geprikt? Je gebruikt vitamine D (800 iE per dag?) maar weet je ook je bloedwaarde? Kom erop door je ietwat ongewone klachten (spierpijn armen, gewrichtsklachten, misselijkheid, hoofdpijn, tintelingen, medicijn-intoleranties enz.) en het golvende patroon ervan. Voor mij is dat heel herkenbaar, heb me jarenlang blindgestaard op de schildklier... Soms gaat achter ‘n schildklierprobleem ‘n BIJschildklierprobleem (primaire hyperparathyreoïdie) schuil. Even laten prikken op calcium en vitamine D (hoeft niet nuchter) kan dat eenvoudig aan het licht brengen. In mijn eerdere berichten op dit forum vind je uitleg.

Good luck,
Bella
Altijd nuchter bloedprikken: niet eten, geen schildklierhormoon slikken en zo vroeg mogelijk.
Dat geeft de betrouwbaarste waarden.
Kiek
Berichten: 6739
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Intolerantie vulstoffen.

Bericht door Kiek »

Hallo Linty,

In plaats van pb antwoord ik je hier.
Vervelend dat je zo'n last hebt van hoofdpijn.
't Hoeft niets met je schildklierhormonen te maken te hebben.
Misschien heb je toevallig een hoofdpijnperiode?
Je sport dan toch niet?
Helpt paracetamol?

Hou je vast aan je FT4 van 16.
Dat is een goede uitgangspositie.
Je TSH zwiebert over de dag. Deze is nu slechts 0.45 mU/l verwijderd van de 2.2 mU/l.
Dat is niet veel.
Ik weet niet of je 15.7 pmol/l hebt, of misschien 16.4 pmol/.l.
Ga in ieder geval niet omhoog met de levothyroxine.
Blijf zitten waar je zit.

Hopelijk is je hoofdpijn snel voorbij.

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie