radioactieve slok voor de 2e keer

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

radioactieve slok voor de 2e keer

Bericht door rex »

Is het (niet) mogelijk om een traag werkende schildklier die al een keer behandeld is hiermee nog een keer te behandelen met hetzelfde spul en hem daarmee 100% het zwijgen op te leggen en de levotyroxine het hele werk te laten doen?
Domme vraag misschien??
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: radioactieve slok voor de 2e keer

Bericht door laura »

Domme vragen bestaan niet.

Wat deze vraag betreft.
Nee, dit kan niet.
Bij hypothyreoïdie wordt geen radioactief jodium gegeven.

Het is een spul dat men zo weinig mogelijk wil geven vanwege de radioactiviteit.
Plus dat een hypoklier weinig jodium opneemt.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: radioactieve slok voor de 2e keer

Bericht door rex »

Bedankt. Ja ik weet nog dat ik voor die behandeling 3 dagen in een aparte kamer moest verben en dat er elke keer een verpleger in een wit pak kwam meten of ik nog radioactief was. :)( GEEN bezoek ,maar wel tv en lekker lezen.
Ik zou het zo WEER doen als ik wist dat het me zou helpen. Dat heen en weer gegooi van het koud hebben en dan bloedheet put me uit. Over 7 dagen zit ik 6 weken aan de verhoging en ik wil echt een labtest, terwijl mijn huisarts het had over 3 maanden of zo.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: radioactieve slok voor de 2e keer

Bericht door rex »

Verben moet zijn verblijven.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: radioactieve slok voor de 2e keer

Bericht door Teun »

Als jij je onzeker hierover voelt zou ik vervroegd laten prikken, vrij normaal om na verandering na 6 weken weer te controleren.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: radioactieve slok voor de 2e keer

Bericht door rex »

Ik begreep vanuit een ander onderwerp waar jij reageerde, dat ook jij af en toe vanuit het niets kan gaan transpireren ,terwijl je je afgezien daarvan best goed voelt. Ik moet daar wellicht aan wennen ,maar het overvalt me op de gekste momenten en wil dan de oorzaak ervan weten.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: radioactieve slok voor de 2e keer

Bericht door Teun »

Klopt, ik denk dat ik nu net iets te scherp ben ingesteld, maar 13 mcg minder in de week, dus echt per week maakte dat ik me nog niet goed voelde. Nu voel ik me beter als jaren dus accepteer ik dit ongemak. Maar misschien zit er bij jou wel ruimte om iets aan te passen. Dus laat even prikken zou ik zeggen, dan weet je wat je moet doen. Als je nu nog te laag zit en transpireert kan het nog aan de aanpassing van je lichaam liggen en zal het naar aller waarschijnlijkheid weer vanzelf over gaan.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: radioactieve slok voor de 2e keer

Bericht door rex »

I hope so........... Dat zweten was wel DE reden dat ik bij de dokter terecht kwam zonder te weten dat het die schildklier weer was. Eerst dacht men dat het lag aan terugkerend boezemfibrilleren,toen een bepaald medicijn . In mei had ie al gezegd dat mijn TSH op 4,5 zat, maar dat ophogen niet aan de orde was,; een maand later zat diezelfde TSH op 6,3 en toen kwam ie in actie. Ook zou dat zweten psychisch zijn. Mijn ervaring is dat veel doktoren de klachten van de schildklier niet 100% serieus nemen. Als ze iets vermoeden wat betreft je hart ,dan weten ze niet hoe SNEL ze je naar een cardioloog moeten verwijzen.
Constateren ze diabetes dan word je direct in de watten gelegd door een diabetesverpleegkundige en/of dietist(e),tewijl je DAN vaak helemaal geen klachten hebt. Beetje kort door de bocht misschien, maarrrr..... Toen ik 10 jaar geleden aan mijn toenmalige arts vroeg of ik niet misschien aan mijn schildklier had (zoals mijn moeder) zei hij :"" Dat hebben alleeen vrouwen'". Pas toen ik terugkwam met een jurk aan en een pruik op ,mocht ik laten prikken (Dat laatste is een grap natuurlijk )
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: radioactieve slok voor de 2e keer

Bericht door Teun »

Wel een leuk grapje. Maar frustrerend.
Bij mij binnen 24 uur diagnose, ik ging naar huisarts met klachten van hart, moeheid, zweten, duizeligheid en vallen. Lichamelijk onderzoek, niets duidelijk, bloedprikken en ja hoor, hoog tsh laag ft4 en starten met medicatie. maar ik ben dan ook vrouw. 😊😊
Plaats reactie