Setpoint?

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Setpoint?

Bericht door Teun »

Linty, je hebt natuurlijk een aantal weken geleden een nog hogere dosis geslikt, deze is waarschijnlijk nog niet uit je lichaam, de dosis in je lichaam zit waarschijnlijk nu nog boven het niveau die 75 mcg welke je nu slikt. Wat dat betreft kunnen je klachten nog daar van komen.
En wat het er niet makkelijker op maakt is inderdaad dat je de leeftijd hebt om in de overgang te zitten, ik was met 47 jaar in een klap van de menstruatie af, nooit onregelmatig geweest, gewoon over. Er zijn mensen die echt enorm veel klachten hiervan krijgen en als je dan ook nog aan het instellen bent met je levo dan wordt het erg moeilijk om het te plaatsen omdat veel kleachten op elkaar lijken. Heel vervelend voor je.
Ik zou zeggen blijf echt 6 weken zitten op die 75 mcg, laat je dan prikken en pas daarna weer wijzigen, dan heb je een goed beeld ook al is het lastig t.o.v. je werk, maar sneller en meer omhoog lijkt me echt niet slim.
Sterkte.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Setpoint?

Bericht door Patricia31 »

Als ik het goed terug lees dan ben je pas vanaf 11 september weer een tikje terug gegaan in de dosis.
Die eerste weken gebeurd daardoor weer zoveel en daarnaast heb je een poosje echt teveel geslikt.
Ook je ontegelmatige werktijden kunnen op dit moment lastig zijn bij het instellen.
Probeer de rust te bewaren en de tijd uit te zingen.
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: Setpoint?

Bericht door Linty »

Ik heb uiteindelijk maar 2 dagen een hogere dosis geslikt.
Ik slikte ene dag 50 andere dag 75
Vanaf 8 september ben ik ipv 50 100 gaan slikken. 10 september weer
Dus ipv 62,5 die paar dagen maar naar 87,5
Daarna naar iedere dag 75 gegaan op aanraden van dokter en Kiek
Dus die 2 dagen kan ik naar mijn idee nu geen last meer hebben.
Klachten wisselen ook erg
Ene keer meer pijn in spieren dan andere keer
Heb echt het gevoel dat ik hormoon te kort kom
Maar ik blijf netjes tot San volgende prikbeurt iedere dag 75 mcg slikken.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Setpoint?

Bericht door Patricia31 »

Het zou goed kunnen dat je te laag zit maar ik kan alleen uit eigen ervaring vertellen dat toen ik hyperwaarden bleek te hebben, heel veel klachten hetzelfde waren als bij hypowaarden.
Spierpijn en moeheid spande ook toen de kroon.
Ben benieuwd!
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: Setpoint?

Bericht door Linty »

Ik moet pas over 5 weken weer prikken. Dit houd ik niet vol zo.
Kom net terug uit Taiwan en had het zwaar op de vlucht. Snel buiten adem, pijn en vermoeid armen en benen.
Maar eerder laten prikken dan?
Slikte 62,5 en had toe af en toe ook weer wat spierpijn in de armen.
TSH was van 3,2 ook weer naar 4,2 gegaan (zoiets)
Slik nu 75 mcg maar dit is het dus ook niet.
Ga donderdag eerst maar eens naar huisarts
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: Setpoint?

Bericht door Linty »

Denk dat dat best wel eens kan kloppen Patricia. Ik was nooit zo snel buiten adem. Dit valt volgens mij onder hyper
Ik ga iets minderen.
Terug van 75 mcg naar 62,5 mcg
Weer om en om 50 en 75 mcg en misschien 1x in de week 75 ipv 50 mcg
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Setpoint?

Bericht door Patricia31 »

Je kunt zeker terug gaan naar de huisarts maar ik ben bang dat je nog veel te kort op de nieuwe dosis zit om uit de bloedwaarden iets te kunnen concluderen.
Ik vind het heel erg dat je jezelf zo naar voelt maar een lange reis en net van dosis verandert is veel dus ik hoop dat je nog een paar dagen probeert af te wachten of de klachten wat milder worden waardoor je de 6 weken kunt volmaken?
Heel veel sterkte!
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Setpoint?

Bericht door Patricia31 »

Probeer nog even af te wachten met zelf te verlagen anders weet je straks echt niet meer waar je staat.
En als de HA echte hyperwaarden wil uitsluiten kan hij wel direct laten prikken.
Probeer dat eerst aub.
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: Setpoint?

Bericht door Linty »

Dat wil ik idd het liefst.
Even prikken om het uit te sluiten.
Dacht dat ze dat niet deden
Ga het vragen!
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Setpoint?

Bericht door Patricia31 »

Als er allerlei symptomen zijn die bij hyperwaarden kunnen horen dan wil je dit uitsluiten maar als je een dosis verhoogd hebt en je wilt weten wat deze verhoging heeft gedaan dan moet je het 5 a 6 weken de tijd geven.
Het is gewoon niet zo zwart wit qua symptomen en vooral moeheid en spierpijn komen bij beide voor (althans bij mij)
Plaats reactie