Hartritmestoornissen/overslagen

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Hartritmestoornissen/overslagen

Bericht door Teun »

Ik heb dat gehad tijdens het instellen, bijna de hele tijd. Nooit afgebouwd, maar het klinkt als iets klopt er niet met de afbouw, met andere woorden is het wel goed om af te bouwen?
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Hartritmestoornissen/overslagen

Bericht door Teun »

Ik snap dat je dat doet in overleg, maar als je dit soort klachten krijgt komt bij mij deze vraag naar voren.
Pip
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 dec 2016, 21:00

Re: Hartritmestoornissen/overslagen

Bericht door Pip »

Hallo Florence,

Ook ik herken het. Was voor mij geruststellend om te lezen dat anderen zich hierin herkenden en m.n. Teun heeft mij op het juiste spoor gebracht. Ik had de hartoverslagen en ritmestoornissen ook heel sterk bij de euthyrox en levo. Na het zoeken in dit forum dacht ik dat ik hyperde wat tegenstrijdig was met mijn bloeduitslagen. Toch 2 dagen niets ingenomen en mijn hele lichaam ontspande. Dus bij mij was juist het minderen effectief om de ritmestoornissen en overslagen te laten verminderen. Uiteindelijk alles afgebouwd waarbij ik bij afbouw een meer ontspannen lichaam had. Nu is mijn TSH toch zo hoog dat ik weer medicijnen ben gaan gebruiken. Dit is nu weer Thyrax, ik moet kleine stapjes opbouwen maar het gaat redelijk Voel me energieker en heb minder hartklachten met Thyrax. Hoe dit bij jou kan met afbouwen en juist dan hartklachten weet ik niet. Hopelijk herkent iemand zich daarin. De hartklachten op zich zijn dus wel herkenbaar.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Hartritmestoornissen/overslagen

Bericht door Teun »

Florence, ik begrijp je angst heel goed.
Zou het helpen om de arts te vragen eventueel wat extra hartonderzoek te doen om uit te sluiten dat hier wat mee aan de hand is? Heeft mij destijds gerustgesteld dat het niet zo was.
Wat je anders ook zou kunnen vragen is een eventuele betablokker, ook al raadde de cardioloog waar ik was mij dit af, maar soms kan het wel helpen om door de ellende heen te komen.
Je waardes lijken me oke, maar dat zegt nog niet alles.
Plaats reactie