Piety wil van medicatie veranderen

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met aandacht voor klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Piety

Re: Piety wil van medicatie veranderen

Bericht door Piety » 17 jan 2018, 22:43

Daar ga ik eens even over nadenken.

Piety

Bericht door Piety » 05 apr 2018, 19:23

Het is weer een tijd geleden dat ik hier was.
Inmiddels eind maart (!) mijn waardes geprikt. Mijn ha wilde niet eerder i.v.m. prikken in januari.
Maar goed, de TSH was 6,0 en de T$ 12. Ik slik nog steeds 25 mcg levo. Dus niet geminderd maar ook niet verhoogd. Ik voel me verder goed.

Ik heb tussentijds wat last gehad van hartkloppingen en heel veel last van mijn ogen. En dat heb ik nu nog steeds. Veel slijm en knalrode ogen van de irritatie. Daarbij gieren de tranen de hele dag uit mijn ogen. Best gevaarlijk buiten. Moet erg oppassen niet te vallen.

Omdat ik een APK heb laten prikken, is er ook geconstateerd dat mijn leverwaarden te hoog zijn. 2 x zo hoog als het toegestane maximum. Toen ik de ha hierover vroeg zei hij dat ik me niet ongerust moet maken. Het kan door medicatie komen. Door de levo? Pas over drie maanden wordt de leverwaarde weer gecontroleerd en nu zo uitgebreid mogelijk. Eigenlijk ben ik best ongerust als je even googelt....

Kunnen verhoogde leverwaarden iets te maken hebben met de schildklier? Weten jullie dat misschien?
Al vast weer bedankt voor jullie meedenken.
gr. Piety

Piety

Bericht door Piety » 09 apr 2018, 22:54

Ik denk dat mijn vraag van 5 april wat ondergesneeuwd raakt.
Of weet niemand raad.....

Teun

Bericht door Teun » 09 apr 2018, 23:07

Sorry ik kan je echt niet verder helpen of leverfunctiestoornissen ook voor kunnen komen bij schildklierafwijkingen. Wat ik wel weet dat andere medicatie waaronder o.a. pijnstillers een negatieve invloed kunnen hebben op de lever.
Misschien dat iemand anders je wel wijzer kan maken.

Kiek

Bericht door Kiek » 10 apr 2018, 09:05

Hallo Piety en Teun,

De associatie van lever met Hashimoto of Graves is de auto-immuniteit van een auto-immune leverontsteking.
Dat kan (ook licht) verhoogde leverwaarden geven.
Dit heeft overigens niets te maken met alcoholgebruik.
Net als bij een hypothyreoïdie zijn er vaak antistoffen (hier SMA) aanwezig, maar niet altijd.
Heb jij ook zulke antistoffen, Piety?

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4237899/

laura
Contacteer:

Bericht door laura » 10 apr 2018, 12:39

Schildklierremmers kunnen problemen met de lever veroorzaken.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.

Piety

Bericht door Piety » 10 apr 2018, 19:51

Dank jullie wel Teun, Kiek en Laura.

Kiek, ik weet niet of ik SMA antistoffen heb. Mijn huisarts wil pas eind juni verder onderzoeken of en wat er met de lever is. Er wordt dan met een uitgebreid bloedonderzoek gekeken. Dus ik moet het afwachten. Geen zorgen volgens de huisarts....

Plaats reactie