Piety wil van medicatie veranderen

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Piety wil van medicatie veranderen

Bericht door Kiek »

Hallo Piety,

Natuurlijk voel je je niet lekker met een TSH van 8 mU/l.
En ben je duf, en zijn je hersencellen niet in staat optimaal te werken.

Het accepteren van een subklinische hypothyreoïdie als resultaat van een RAI-pil na Graves is een slechte behandeling.
Alsof het gaat over 2 niet-gerelateerde diagnoses.

De huisarts kan blijkbaar niet omgaan met het resultaat van een behandeling na Graves.

Zorg dat je TSH weer snel in normaal vaarwater komt!

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Piety
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 jul 2017, 20:24

Re: Piety wil van medicatie veranderen

Bericht door Piety »

Blijkt dat mijn huisarts sinds 10 augustus met vakantie is. Ik moet wachten tot 31 augustus. Jammer. Maar ik ga het zeker doen. De verhoging op eigen houtje doorzetten doe ik maar even niet.
Piety
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 jul 2017, 20:24

Re: Piety wil van medicatie veranderen

Bericht door Piety »

Ik ben toch maar begonnen met het ophogen van mijn medicatie. Sinds zondag 23 augustus slik ik dus 75 mcg levo.

Ik voelde me als een zombie. En eigenlijk nog steeds..... Het gaat wel op en neer. Een paar uur beroerd en dan weer een paar uur een stuk beter. Gevolgd door weer een paar uur minder. Hierdoor heb ik totaal geen fut ook maar iets te ondernemen. En ben ik een warhoofd in denken en bijv. een mail opstellen.
Ik begrijp dat ik na twee dagen nog niet veel kan verwachten van de ophoging.

En toch moet ik er steeds aan denken: misschien moet ik wel helemaal niets meer slikken. Mijn FT4 is toch goed. Wat naar mijn idee inhoudt dat mijn schildklier het toch best zelf kan. En word ik juist door de medicatie 'ziek'.

Ik word hier erg onzeker van. Ook omdat mijn huisarts en eigenlijk ook de internisten/endocrinologen voorstander zijn van het niet behandelen van subklinische hypothyreoidie.

Groeten, Piety
Plaats reactie