Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Knoffie »

Kiek schrijft:

Bij de opzet van dit forum is afgesproken, en blijft het de bedoeling, om mensen zoveel mogelijk te informeren over de stand van zaken van de schildklierhuishouding, al dan niet in reactie op vragen en ervaringen van de deelnemers.

En zo is het maar net, helemaal mee eens.

Kiek schrijft:

Intussen ben ik niet van plan om ten faveure van mogelijk teleurgestelde deelnemers en boze behandelaars te stoppen met schildklierspeurwerk, en het delen van konklusies.
Integendeel!


Ook mee eens. Ik denk dat iedereen op zijn eigen wijze bezig is met schildklierspeurwerk. Uitwisseling van ideeën en tips is prima. Dat is alleen maar goed om deze moeilijke materie te begrijpen.

Kiek het is alleen dat het soms lijkt alsof jij op de stoel van de behandelaar zit. Zegt wat men moet doen. Om de 2 dagen prikken, meer of minder slikken. Het is meer de manier waarop je de dingen zegt en daarop blijft doorgaan.

Blijft nog steeds de vraag open over de werking van het setpoint. Als je lichaam ontregeld is werkt het setpoint dan nog? Als je een andere ziekte erbij hebt vindt er dan een verschuiving in het setpoint plaats?
Omdat ik er ver vanaf zit en mij daar beter bij voel kan ik me voorstellen dat dit ook voor meerdere personen geldt. Outliers etc, wat Florence zegt alsof het setpoint passend gemaakt wordt. Creatief boekhouden.
Als het setpoint nooit wetenschappelijk is onderzocht wie zegt dan dat dit klopt?
Een heleboel mensen op dit forum willen graag hun setpoint weten om naar toe te werken, kan dat dan geen kwaad?

Groetjes Knoffie
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Kiek »

Kiek het is alleen dat het soms lijkt alsof jij op de stoel van de behandelaar zit. Zegt wat men moet doen. Om de 2 dagen prikken, meer of minder slikken. Het is meer de manier waarop je de dingen zegt en daarop blijft doorgaan.

Blijft nog steeds de vraag open over de werking van het setpoint. Als je lichaam ontregeld is werkt het setpoint dan nog? Als je een andere ziekte erbij hebt vindt er dan een verschuiving in het setpoint plaats?
Omdat ik er ver vanaf zit en mij daar beter bij voel kan ik me voorstellen dat dit ook voor meerdere personen geldt. Outliers etc, wat Florence zegt alsof het setpoint passend gemaakt wordt. Creatief boekhouden.
Gevraagd en ongevraagd vertel ik over schildklierzoektocht en -vondsten, en -consequenties.
Het vertellen over de manier waarop iemand of ikzelf behandeld zou moeten worden op basis van verworven kennis, heeft niets te maken met het toepassen van die kennis als behandeling.
Je kunt het gebruiken of niet. Ik heb het over dingen die mogelijk zijn. Ik schrijf dit niet voor artsen. Wel voor mensen met een schildklierkwaal, zoals ikzelf. Vanuit dat perspectief plaats ik allerlei praktische ideeën op het forum.
Net zo praktisch als het efficiënt schoonhouden, organiseren en het op orde houden in/van een huishouding.

Wat die verschuivingen betreft: dat is geen klinisch onderwerp, dus geen onderwerp van artsen/behandelaars.
Het is een beschrijving uit andere vakgebieden, zoals de fysiologie. En zichtbaar op de set pointplaatjes.

Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Kiek »

Outliers zijn punten die niet behoren tot de 'curvefamilie'. Dat kan veroorzaakt worden door gebruik van verschillende labs. Of door een meetapparaat dat stuk is. Of de meetmethode die nogal wat slordigheden bevat. En slordige waarden kunnen inderdaad ook gemaakt worden door mensen die hun pillen slikken.
Lees eerst elders eens over dit onderwerp, en lever dan wat zinniger kommentaar dan zoiets als kreatief boekhouden.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Knoffie »

Kiek,

Zucht. Ik denk dat ik het onderwerp maar laat rusten, lijkt me beter.
Ben je ook van dat onzinnige commentaar af.
Ik krijg toch geen duidelijk antwoord op mijn vragen.

Groetjes Knoffie
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door *anna* »

Hè jongens, ik word heel verdrietig en ook boos eigenlijk van de toon van bovenstaande forumbijdragen. Jammer dat de inspanningen en ontdekkingen die er worden gedaan - en hier door Kiek vermeld - om mogelijk verbetering in de behandeling van schildklierlijden te brengen, voor die forumdeelnemers blijkbaar niet relevant zijn (voor hen niet werken?) en dus in hun ogen waardeloos.

Knoffie, het lijkt me inderdaad heel verstandig om het onderwerp maar te laten rusten. Geen enkele schildklierpatiënt zal nl. duidelijke en eenduidige antwoorden krijgen. Niet via een forum (al is ervaringsdeskundigheid soms wel zo helpend) en ook niet van behandelaars die in de meeste gevallen totaal voorbijgaan aan de aangereikte gereedschappen die het resultaat zijn van andere disciplines die zich bezig houden met de fysiologie van de schildklier.
En Florence, de schildklierwetenschap op velerlei terrein gaat verder dan jouw voorstellings- en bevattingsvermogen kunnen bijhouden. Het wachten is op de implementatie ervan. En daar wordt echt aan gewerkt!

Groet, Anna

Nog even een nieuwsgierig vraagje:
Onder de setpoint grafieken staat een vermelding van hoevaak bekeken ? Door wie, Kiek?

Ik persoonlijk vermoed door de aanvrager en misschien de oprecht geïnteresseerde forumdeelnemer. Door wie anders?
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Knoffie »

Anna,

Ik snap dat iedereen anders in elkaar steekt en het fijn is dat er zo’n forum is om elkaar tips te geven en te steunen.
Ik heb overigens heel veel aan de wijsheid van Kiek gehad maar een kritische noot hier en daar moet toch kunnen? En zo heb ik mijn twijfels gekregen over het setpoint. Ik wijk hier zo vanaf en dat terwijl ik me beter voel. Mag ik hier dan geen vragen over stellen als vb kan het setpoint verschuiven als je andere ziektes heb? Deze vraag en nog wat andere over het setpoint een aantal maal gesteld maar een antwoord komt er niet. Er wordt m.i. omheen gedraaid een hoop bla bla bla waar ik niks van snap.

Daarnaast werd er altijd gezegd dat als je wat op het forum plaatst het ‘t liefst wetenschappelijk onderbouwd moet zijn. Is het setpoint wetenschappelijk onderbouwd. Bijna iedereen hier op het forum probeert die waardes nml te bereiken en wat als er zoiets als een setpoint helemaal niet bestaat of wat als dit setpoint ook aan verandering onderhevig is?

Onder de setpoint grafieken staat een vermelding van hoevaak bekeken. Jij vermoed door de aanvrager en misschien de oprecht geïnteresseerde forumdeelnemer. Ten 1e beschouw ik mijzelf wel degelijk als een oprecht geïnteresseerde deelnemer. Ten 2e geloof ik niet dat een aanvrager dit honderden of duizenden keren gaat bekijken. De vermelding bevindt zich trouwens in het vak van het setpoint zelf, dus door Kiek bekeken.

En nu laat ik het echt rusten.

Groetjes Knoffie
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Kiek »

Beste Knoffie en Florence,

Het gaat over de inhoud van het onderwerp "schildklierhuishouding", en de logische consequenties ervan.
De konklusies daaruit kun je leuk vinden of niet, maar dat verandert niet de inhoud.
Als ik vertel hoe men daarover denkt, en hoe het is, dan is dat geen mening of wild idee van mijzelf, maar komt het uit een publicatie of is een logische afleiding aan de hand van bekende fysiologische mechanismen.

Als ik 10 liter water drink en ik stap op de weegschaal dan weeg ik 10 kg meer dan daarvoor.
Daar heb ik geen onderzoek voor nodig.
Zo logisch is het met onze levothyroxine.
Als je er niets van snapt, ga dan zelf op onderzoek uit, b.v. in PubMed.
Dat kost wel tijd en moeite.
Maar het is die moeite zeker waard als je de antwoorden waar je naar zoekt vindt.

Voor je informatie: op vele plaatsen in de wereld wordt op dit moment aandacht besteed aan onderzoek over dit onderwerp.
Zulk onderzoek probeer ik zo goed mogelijk te volgen.

Wat mijn bijdragen betreft, ik probeer zo goed mogelijk te informeren.
Ik heb besloten dat uitsluitend te doen op verzoek van constructief geïnteresseerde deelnemers.

Met vriendelijke groet,
Kiek

PS: ik heb geen idee wat er voor problemen zijn met het bekijken van een set pointcurve.
Maar ten bate van mensen die jaren klungelen met doses levothyroxine, hoop ik op duizenden loerders!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door laura »

Hallo Florence,

Het Schildklierforum is onafhankelijk en openbaar. Iedereen kan het forum bezoeken en de informatie lezen.
Daarnaast wordt het forum bezocht door bots, ofwel computerprogramma's (https://nl.wikipedia.org/wiki/Bot_(computerprogramma)).

Wat jij signaleert heeft alles te maken met die bots.
Een paar minuten terug bezochten Bing en Google het forum.

Daar heeft Kiek helemaal niets, maar dan ook niets mee te maken.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door laura »

Florence,

Weleens van een zoekmachine gehoord?
Daar heeft het mee te maken.
Hier vind je uitleg: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zoekmachine

Ik verplaats je onderwerp naar het Schildkliercafé.
Dan is er in het subforum Hypothyreoïdie weer plaats voor de schildklier.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door laura »

Florence,

Lees de spelregels.
De regel over Sfeer is duidelijk.

Ik heb jouw aanvallen op de persoon getolereerd, maar nu is de emmer vol.
Ik zet een slotje op dit onderwerp.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gesloten