Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Kiek »

Hallo Wanda,

"....huisarts 12.5 gaat voorstellen maar ik voel meer voor die 6.25."

Het kostte mij vele jaren voordat ik een bepaalde feeling/een grof idee had welk effect een bepaalde dosis van een bepaalde levothyroxine op mijn lijf had.
Baseer je dosis op laboratoriumuitslagen van goede en vergelijkbare kwaliteit.
Je bent nu een paar weken aan de levothyroxine.
Pin je niet vast.
Dat geeft alleen maar tijdverlies.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Hallo KIEK
Ik ben nu 3 maanden aan de levothyroxine en de ophoging van 25 naar 50 veroorzaakte een op hol geslagen hart. Dus ik huiverig voor te snelle ophoging. Huisarts doet het ook rustig aan. Hoe bedoel je tijdverlies?
IK krijg vandaag uitslag nieuwe waardes.
Groetjes wanda
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door laura »

Florence schreef: 03 okt 2019, 08:08 Goede morgen,

Wat zijn zoal de klachten als men zich Hyper voelt.
Wat bedoel je?
Hyperklachten hebben of hyperthyreoïdie hébben?
Door een schildklier die te veel hormoon maakt of door een te hoge dosis levothyroxine?

Klachten door te veel hormoon zijn niet algemeen en verschillen per mens.
Ze kunnen ook bij één mens variëren.

Een belangrijke klacht bij mij was angst.
Nog een klacht was gedachten die maalden in mijn hoofd.
Dat laatste had ik ook bij epilepsie toen ik nog geen medicatie gebruikte.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Florence
Ik herken deze klachten allemaal zo goed. Net gehoord dat ik van 50 naar 75 mcg moet. Ik vind het doodeng.
Morgen mee beginnen.
Ik denk eraan te vragen of ik niet met 12.5 mag ophogen.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Nee ik weet geen waardes ik ga er morgen over bellen.en meteen voorstellen om met een halfje op te horen.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Hoi Florence
Nu 5 dagen op 62.5 .
Mijn waardes waren 5 dagen geleden 20.2 en ft4 17.
Nu 3 weken deze dosering en dan ophogen naar 75.
Jij zit nu ook op 62.5 toch. Hoe verloopt het bij jou nu?. Ik had dacht ik ergens gelezen bij jou dat jou bloeddruk ook aan de lage kant is? Ik heb dat nl ook.
Heel raar . Omdat je vaker juist te hoge bloeddruk hoort van anderen.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Heb nu een paar betere dagen dus ik hoop dat het doorzet. Wel wat spier klachten en kan echt maar kwartiertje wandelen dan ben ik echt moe en voel ik mijn benen die gaan protesteren.
Af en toe wat hartkloppingen maar is te doen. Over 3 weken naar 75mcg. Ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Ik heb jou verhaal gelezen vanaf het begin. Tjonge wat heb je veel achter de rug. Wel moest ik denken bij al die klachten aan mijn burn-out klachten die ik 10 jaar geleden had toen ik in de overgang kwam. Dat viel bij mij tegelijk toen . Ik was 48 toen ik in de overgang kwam en ook mijn baarmoeder is toen verwijderd. Die klachten kwamen mij erg bekend voor. Ik kreeg en krijg nu ook weer ivm mijn 2e burn-out alprazolam van de huisarts die ik mag nemen naar behoefte. Die helpen erg goed bij mij.
Ik ben ook nog steeds niet van de overgang klachten af. Ook warmte aanvallen en veel onrust in mijn lijf en hoofd. Mijn eierstokken zijn op de echo niet meer te zien. Dus er loopt bij mij ook het een en ander door elkaar. De alprazolam helpt mij door veel rot momenten heen.
Ik hoop dat bij jou nu ook eens alles wat rustiger wordt . Ik zal ook blij zijn als ik eenmaal goede waardes heb. Maar moet nog geduld hebben. Pas 3 maanden bezig natuurlijk.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

En al je B vitamines zijn ook nagekeken?
Ik kan niet voorstellen dat dit nog van de overgang is. Is er ook een scan gemaakt?. Tintelingen in mijn benen heb ik trouwens ook.ook onder mijn voeten
En de huisarts heeft er geen verklaring voor. Ik wijt het maar aan de schildklier want had dit nog nooit.
Trillingen in mijn benen heb ik al jaren en de reumatoloog heeft toen de diagnose fybromyalgie gegeven na onderzoek .
Ik zelf ga daar nu aan twijfelen misschien was het al die tijd al die rot klier. De huisarts die ik sinds kort heb heeft ontdekt dat al sinds 2014 mijn schildklier waardes niet goed waren. Subklinisch maar toch. En er is daarna nooit meer naar om gekeken.
Door hem ben ik er achter gekomen dat nu mijn TSH de pan uit vloog.
Vandaag ook een wat mindere dag. Ook beetje huilerig vandaag. Bah.
Hopen maar dat morgen weer wat beter gaat. Er moet bij jou toch een verklaring zijn? Denk je zelf wel nog overgang?.
IK zou nog eens verder kijken hoor.maar je hebt al een aantal ziekenhuizen gehad he. Wat vervelend dit.
Nou morgen weer een betere dag voor je.
Dat hoop ik echt.
Groetjes
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Nou klachten lijken toch idd hypo klachten.
Haaruitval had ook heel erg. Toen ik met medicatie begon stopte het. Later kwam het weer terug nu na een week met 12.5 erbij weer totaal geen haaruitval meer.
Heel bizar. Over 2 weken omhoog met weer een halve.
Ja mijn huisarts heeft ook regelmatig contact met internist en zegt ook als ik twijfel ga ik overleggen of stuur ik je door. Dus dat is fijn.
En ja huisartsen zouden zeker meer scholing moeten krijgen hierover.
Goed dat je weet dag je B vitamines goed zijn. Ik ga mijn b12 nog laten prikken ik krijg al injecties elke maand 1.
Maar wil weten of ik niet gezakt ben.
Je wordt er wel moe van alles in de gaten te houden. En moe zijn we al.
Maar komt goed zegt mijn huisarts dus daar vertrouw ik maar op.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Hoi Florence

IK herken toch heel veel van jou klachten. Tintelingen in armen en benen
Soms lijkt het of mijn bovenbenen in brand staan. Ze gloeien dan heel erg .
Trillingen in mijn spieren vooral s'nachts.
Veel last van overprikkeling. Supermarkt kan ik nog steeds niet in.Dan wordt ik helemaal eng in mijn hoofd.
afwisselend koud en heel warm.
Warm vooral s'nachts. In de namiddag heel koud.
Ik zit nu sinds 4 dagen op 75 Levo.
Eerst 3 weken 62.5.
Ik heb van mijn huisarts een extra betablokker tegen de hartkloppingen. Dat helpt wel. Dat is nu wat rustiger.
Heb ook veel spierpijn .
Over 4 weken prikken.
IK denk toch dat het de ophoging is die de ellende veroorzaakt. Of een combinatie van overgang en schildklierellende.
Vind het ook lastig hoor.
Gesloten