Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Florence
Dat brandend gevoel heb ik ook op verschillende plekken gehad.
Eerst een voet toen bij 1 of 2 vingers
Toen bovenkant linkerhand en nu op mijn knie. Het blijft een tijdje en trekt dan weer weg. Ik dacht zelf aan iets op neurologische gebied.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Florence
Kun je niet een verwijzing voor de neuroloog vragen?.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Wat zei de neuroloog hierover?.

Bij mij zijn die stroomscheutjes zoals ik ze noem vorig jaar begonnen. Ik ging er vanuit door mijn burn-out. Maar nu denk ik toch door de slechte waarde van mijn schildklier. Maar dat wist ik toen nog niet.
Is het bij jou echt vanbinnen in je hoofd of ook je hoofdhuid die pijn doet. Dat heb ik nl wel. Sinds ik naar 5p mcg ging kreeg ik vaker hoofdpijn en een overgevoelige hoofdhuid. Als ik mijn haar was lijkt het net of ik blauwe plekken op mijn hoofdhuid heb.

Ook las ik een stukje van iemand waar het door haar nekwervels kwam. Dus door het zenuwstelsel.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Dat griep gevoel herken ik wel.
Ook soms een soort gloeiend gevoel in mijn lijf alsof ik koorts heb maar ik heb dat niet en voel ook niet warm aan.

Ik plan bij mijn huisarts altijd een dubbele afspraak. Dan hoef je niet zo te stressen.


Ik ga zo bloed prikken
Ben zeer benieuwd.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Ik probeer ook mijn benen vooral te blijven trainen. Korte wandeling en ik heb zo'n fietsje wat je gewoon bij je stoel kunt zetten. Je kunt hem ook licht of zwaarder zetten. Dat doe ik ook elke dag even.
Freesia
Berichten: 61
Lid geworden op: 17 jun 2019, 09:47

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Freesia »

Een droog glaasje? Dat kan vast wel.
Ik doe mijn pillen ook voor de hele week in een doosje dat niet perse luchtdicht is.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Kiek »

Florence:
Ik doe mijn pillen ook voor de hele week in een doosje dat niet perse luchtdicht is. Uit de strip dus. Kan dat wel?
Freesia:
Ik doe mijn pillen ook voor de hele week in een doosje dat niet perse luchtdicht is.

Hier idem dito.
Door de soorten (nu nog steeds wekelijks wisselende hoeveelheden) is dit de eenvoudigste pillenadministratie.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Kiek »

Hallo Florence,

Niemand weet welke klachten bij welke onhebbelijkheden hoort.
Het is gokken, en praktische ervaring.
Dus uiterst individueel.
Ik weet nog steeds niet wat deel uitmaakt van mijn 'bezwaren'.
Ik hoop dat ervaring mij leert.

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Hoi Florence
Op welke dosering zit jij nu en hoe lang?
Ik heb af en toe hyper gevoel. Terwijl ik zeker geen hyper waardes heb.
Ik wordt dan bibberig en soort spanning gevoel in mijn buik en benen.en onrustig.
Dat duurt soms maar even maar ook wel eens uren of een dag. Heel vervelend.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Florence Dat gevoel heb ik dus ook.
Zit nu nog op 50mcg maar zal waarschijnlijk volgende week moeten ophogen al hoop ik van niet.
Ik reageer zo snel op medicatie.
IK denk dat de huisarts 12.5 gaat voorstellen maar ik voel meer voor die 6.25. Maar ja eerst maar kijken wat maandag voor waardes tevoorschijn komen.
En idd die overgang gaat er ook nog lekker doorheen. Ik drijf mijn bed uit s'nachts. En ik dacht dat ik er wel doorheen was maar blijkbaar nog niet helemaal. Zo'n vol hoofd ook .
En idd de moed erin houden. Da's lastig soms. Ik ben al 10 jaar met die overgang bezig nu.
Gesloten