Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Knoffie »

Ik hoop voor je dat je snel in het Radboud terecht kan. Mochten het echt overgangsklachten zijn dan kan je hier toch voor behandeld worden met Oestrogeen? Of zit ik nu verkeerd. Ik neem aan dat ze je dan prikken op Oestradiol. En wie weet nog meer, cortisol, FSH enz. Wie weet verdwijnen dan je klachten als sneeuw voor de zon.....

Groet Knoffie
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Teun »

Spannend.
Lastig die postmenopauze klachten. Ik zou het ook zonder al die toevoegingenproberen. Misschien kan een overgangsconsulent nog wat voor je betekeken? Geen idee hoor,ik heb er geen ervaring mee. Zelf heel soepel door al die vrouwenproblemen heen gerold. Ik hoop in ieder geval dat het voor jou niet te lang gaat duren.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Knoffie »

Hoi Florence,

Ik ben benieuwd naar je uitslagen van vrijdag. Of je hiervoor nu ook nuchter moet prikken weet ik niet. Lijkt mij eigenlijk niet maar dat antwoord laat ik graag aan anderen over.

Groetjes Knoffie
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door marjoleta »

Dag Florence.

Heel veel sterkte !! Krijg je nog wel goede ondersteuning in het Rijnstate?
Ik hoop dat je snel weer wat beter gaat voelen.
Hgr.
Marjoleta
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door marjoleta »

Dag Florence,

Wat jammer om te vernemen dat je situatie zo moeizaam is, ik hoop voor je op een snelle verbetering !!
Ja ik ben zeer tevreden over Rijnstate, er zijn bloedwaarden getest wat in het andere ZH nog nooit is gedaan, er is veel aandacht aan de ziektegeschiedenis van mij.
En nu maar afwachten of er voor mij verbetering inzit.

Hgr.
Marjoleta
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Kiek »

Als je geen andere dingen laat prikken (chol. gluc. of zo) dan gewoon ontbijten, Florence.
Laat het je goed smaken, en een prettige reis!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Knoffie »

Wauw wat een mooie waardes. Ondanks het afbouwen ook zo mooi stabiel gebleven.
Tsja, dan zal er wat je zegt toch wat anders spelen. Die postmenopauze?
Jammer dat daar nou niks aan te doen is, ja uitstellen door medicatie maar je zal er toch doorheen moeten. Sterkte....

Groetjes Knoffie
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Teun »

Dat ziet er prachtig uit. Vasthouden zou ik zeggen. En nu lje lichamelijk nog beter voelen dan klopt alles. Maar ja dat is ook niet 123 het geval. Succes.
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Kiek »

Hallo Florence,

Wat een fantastische ontdekking dat je schildklier het gewoon doet!
Het is inderdaad zo dat je nu zonder levothyroxine een betere à la seconde schildklierreactie hebt.
Je schildklierfabriek hoeft immers niet meer handmatig bijgestuurd te worden.
Dat is de luxe van een prima automaat!

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Kiek »

Hallo Florence,

Je kunt nu inderdaad afstrepen.
En je weet dat ook je ernstige overgangsklachten uiteindelijk zullen verminderen.
Dat is tenminste een beter vooruitzicht voor rustige hormonen.
En ik ben benieuwd naar je wedervaren in het Nijmeegse.
Blijf schrijven!

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gesloten