Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Teun »

Tamarakim, lekker makkelijk van de huisarts, ik had er ook zo een, was al 12 jaar niet meer ongesteld en al wel 10 jaar geen klachten meer van de overgang. Toen ik net de diagnose had en aan de behandeling begonnen was had ik veelvuldig erg warm en transpireerde enorm en had hartkloppingen. Voor mij toen en dat denk ik ook nu nog een reactie op de behandeling, nee zegt die beste man dat zal wel met de overgang te maken hebben.
Kom op zeg. Inderdaad het kan zo zijn, maar niet als je allang door die periode heen bent, dan heeft het echt met de behandeling te maken waar je doorheen moet.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Idd .zo verwarrend. Heb ook al 10 jaar geen baarmoeder meer. Dus dat maakt het nog lastiger.
Zelf denk ik dat beide een rol spelen.
Opstart klachten en misschien toch ook nog postmenopauze klachten.
Ook veel transpireren s'nachts. Ook nu het niet meer zo warm is. Ik drijf mijn bed uit. Onrustig gevoel in mijn buik.
Stemmingswisselingen. Tja wat is wat.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Deze keer wil ik iets positiefs plaatsen

Omdat ik momenteel maar 10 tot 15 minuten kan wandelen en soms helemaal niet heb ik een dansmeditatie gevonden die heel fijn is .
Hij staat op you tube en is van sheer lev.
Of van Jolanda hoogkamer . Dat kun je op je eigen manier en tempo doen en krijgt je lichaam toch beweging.
Wie weet vind iemand anders dit ook fijn.
Groetjes
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Sorry Florence
Ik was in de veronderstelling dat Ik het bij mezelf had geplaatst.
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Kiek »

Hoi Florence,

'Waaraan, of hoe merk je dat je schildklier door de levothyroxine dosis - in zijn geheel- is overgenomen? Enkel doordat je je simpelweg weer goed voelt???'

Op het moment dat je TSH echt duidelijk begint af te nemen, dan merk je pas het effect van de toegevoegde levothyroxine. Want die afnemende TSH zorgt dus ook voor een afnemende stimulans van de rest-schildklierwerking.
En dat m o e t je blijven aanvullen/compenseren.
Net zolang tot je TSH goed zit. En je schildklier overgenomen.

De waarden van TSH en FT4 die je tijdens deze periode laat bepalen geven je meteen richting voor de curve.
Dan heb je een mikpunt.

Ik geloof er overigens niet in dat je je met levothyroxine net zo goed voelt als met een gezonde schildklierwerking.
Als je gesubstitueerd wordt met levothyroxine, dan heb je gewoon een achterstand.
In het algemeen nét wat minder energie, nét wat suffer, nét wat sneller spierpijn.
Afgewisseld met betere momenten.
Dat accepteer ik dan maar.

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Hoi Florence
IK zit nu 7 weken op 50mcg. Moet volgende week weer prikken. Mijn hoofd voelt ook zo zwaar en vol. Wordt er gek van. Alsof ik in een bubble zit.
Misschien te veel in het hoofd met je gedachten. Ik heb dat wel snel als ik te veel prikkels heb of pieker en maal over van alles.

Ik zou wat betreft die scan gewoon even
De poli bellen van de afdeling waar je die scan krijgt.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Teun »

Ik weet wel daut het niet goed is als je een te snel werkende schildklier hebt, hoe het bij een trage zit en levogebruik durf ik niet te zeggen.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Florence

Wat bedoel je met brandende schrijnende inhoud van je hoofd?.

IK heb ook enorm veel last van mijn hoofd. Al 3 dagen weer heel erg.
Nu 7 weken op 50mcg.
Ik heb gebeld naar assistente om eerder te mogen prikken. Mag eigenlijk de 18 e pas. Morgen terug bellen.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Bb1100xx

Ik slik al 7 weken 50 mcg. Dan zou het toch betrouwbaar moeten zijn?.
IK dacht normaal toch meestal na 6 weken prikken?.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Ok.
Ja ik wil eigenlijk graag ophogen want ik kom van ver. TSH 110 en ft4 3.
Laatste keer 3 weken geleden TSH 26.3
Ft4 17. Dus het gaat wel de goede kant op .Dus ben benieuwd naar mijn waarde nu. Huisarts hoogt met kleine stapjes op.ivm boezemfibrilleren.
Zal half tabletje worden.
Gesloten