Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met aandacht voor klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Kiek »

Hallo Florence,

Je kunt nu inderdaad afstrepen.
En je weet dat ook je ernstige overgangsklachten uiteindelijk zullen verminderen.
Dat is tenminste een beter vooruitzicht voor rustige hormonen.
En ik ben benieuwd naar je wedervaren in het Nijmeegse.
Blijf schrijven!

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

Knoffie

Bericht door Knoffie »

Hallo Florence,

Als ik het goed heb begrepen ben je inmiddels verhuisd naar Nederland.
Gezien het feit hoe slecht je je voelde ben ik benieuwd hoe het nu met je gaat. Hoop voor je dat je genoeg energie had om te verhuizen en je huis in te richten.
Wie weet is er nu wel een last van je schouders gevallen en keert de rust (ook de innerlijke) weer terug.

Gr. Knoffie

Florence

Bericht door Florence »

Hallo Knoffie,

Helaas, nieuw huis, met lijf gaat het gewoon door. Voel me allerminst goed.

Zit op de bank in nieuwe huis. Wennen hoor. Wel veel knusser dan ons vorige huis.Uiteraard chaos, en veel dozen! We hebben een enorme boekenkastenwand, voordat die een plekje heeft. Alles op zijn tijd, we zijn niet meer de jongste, en met deze klachten gaat het wel heel hard.
Mijn hoofd is nog steeds niet goed. Kan hele slechte uren op een dag hebben. s, nachts is het vaak wanhopig. En niemand die er wat zinnigs over kan zeggen.

Vorige week in de Radboud gynaecologie kreeg ik hormoonpleisters.
Ben 64, geen baarmoeder meer, en hupskee gewoon weer hormonen voorschrijven. Werkelijk van de zotte!

Gisteren bij een overgangsconsulente geweest en de klachten zijn herkenbaar voor een ernstige overgang, totale hormonale disbalans.
Als het zo is?, ik heb het niet zien aankomen zonder baarmoeder.
En met de verwarring van de schildklier.

Mijn bioritme is ook in de war. Alles lijkt te veranderen, hoop wel dat de schildklier het blijft doen.

Groetjes Flo

Teun

Bericht door Teun »

Ook al is je baarmoeder er niet meer, de eierstokken zijn de leveranciers en die gaan gewoon door tot het bittere einde. Je hebt met je 64 ste wel pech hoor dat je er nu pas en dan ook nog volop in zit. Bij mij met 47 jaar helemaal klaar, heerlijk.
Hoop dat je door de hormoonpleisters wat dat betreft beter gaat voelen en dan de schildklier ook nog op orde krijgen. Succes.

Florence

Bericht door Florence »

Dag Teun,

Eierstokken waren niet meer te zien op echo.
Ik ga vooralsnog geen hormoonpleisters gebruiken. Als je de bijsluiter leest laat je dat wel uit je hoofd.
Het is bovendien uitstel, want de overgang moet je doormaken, hoe vervelend en ernstig het ook is. Stop je met hormoontoediening krijg je de volle mep alsnog, zover is het me wel duidelijk.
Ben eerlijk gezegd ook benieuwd naar de schildklierwaarden, begin februari weer prikken.

Groet Flo

Knoffie

Bericht door Knoffie »

Florence,

Wat vervelend voor je. Ik had zo voor je gehoopt dat als de verhuizing achter de rug zou zijn er ook wat rust in je lijf zou komen. Verhuizen is toch een stressvolle bedoening.
Op vrouw en overgang lees ik veel negatieve verhalen over de hormoonpleisters. Dat je deze dan nog niet gaat gebruiken snap ik wel.

Zijn er geen alternatieven te bedenken? Misschien helpt accupunctuur je wel. Dit wordt vaak ingezet als alternatief tegen overgangsklachten. Ik zou me hier eens in gaan verdiepen als ik jou was baat het niet schaadt het niet.

Groetjes Knoffie

Florence

Bericht door Florence »

Hoi Knoffie,

Het is veel gedoe verhuizen met een lijf wat volledig uit balans is.
Maar ben blij weer in Nederland te zijn.
Het is per half uur bekijken wat wel en wat niet kan.
Acupunctuur staat nog wel op mijn lijstje, veel blijft er niet meer over dan
doormaken en goed naar mijn lijf kijken en luisteren. Grenzen in de gaten houden. Beetje eng allemaal, maar het gerommel met de schildklier bij velen is ook geen pretje.
Geeft toch ook veel onrust. Hoe vergaat het jou inmiddels?

Groet Flo

Knoffie

Bericht door Knoffie »

Hoi,

Als accupunctuur toch al op je lijstje staat zou ik dit inderdaad eens overwegen.
Al worden je klachten minder heftig, dat lijkt me al een zegen.

Met mij gaat het momenteel redelijk. FT4 22 en TSH 9. Ben gisteren toch iets verhoogd met 6.25mcg. Dus we zullen zien, ik hoop niet dat die hartritmestoornissen terugkomen. Voornaamste klachten nu; slecht slapen, heel erg kortademig, lage rugklachten, bij staan snel duizelig. Dat was het zo ongeveer wel. Mijn ervaring leert dat het elk moment weer kan omslaan maar heb vanaf het begin het gevoel gehad dat 87.5 een juiste dosering voor mij zou zijn. Helderziendheid? Ik hoop het.

Geniet van je huisje in Nederland.

Miss E

Bericht door Miss E »

Florence schreef:
30 jan 2018, 07:19
Hoi Knoffie en BBx,

Houd me een beetje koest momenteel, de vele klachten vragen daar ook om.
Beperken mijn leven behoorlijk.
Wel blij met nieuwe huis en Nederland.

Vrijdag weer bloedprikken in Rijnstate en volgende week consult met endocrinoloog.
Ik heb heel veel gelezen op Vrouw en Overgang, niet te verwarren met de site Vrouwen in de overgang- en ik ben verbijsterd over ook daar weer verhalen over “ ontkenning” en wat de farmacie op dat gebied uitspookt.
Voel me ook naïef, weer eens op mijn 64e.

Vrouwen die het aan de schildklier krijgen of al hebben rond die tijd. Klachten zijn dan lastig uit elkaar te halen.
Hormonen en nog eens hormonen die schommelen. Bingo,

Hartelijke groet Flo
Hoi Flo
Ik zal even reageren in je eigen draadje. Anders maak ik er een bende van.

Het is goed te lezen, ondanks dat de situatie natuurlijk niet goed is dat je je best doet.
Meer kan je immers toch niet.

Het gevoel van dat je beperkt word in je leven herken ik ik maar al te goed.
In mijn geval denk ik vooral omdat ik nog jong ben en nog moet beginnen met leven.
Maar wat ik wel geleerd heb, en de woorden die ik ervoor moet gebruiken doen de opmerking eigenlijk niet goed.
Je erbij neerleggen, en inderdaad alles rustig aan doen, en het in je hoofd ook los laten helpt wel. Enorm zelfs.
Gewoon doen wat je kan, lukt het niet ook prima, morgen weer een dag.
En vooral stil staan bij de dingen die je wel gedaan hebt en de rest lekker laten.

Ik ben benieuwd wat de dokter zal gaan zeggen, en naar je waarden.
Worden je schildklier waarden nu geprikt ter controle ? of het nog steeds goed gaat zonder levo?
Of word er nog meer in de gaten gehouden?

Heel veel succes!

Florence

Bericht door Florence »

Ter Controle Evelien,

En of het nog goed loopt zonder Levo.
Ook nog andere waarden worden geprikt. B12 weer en ik geloof cortisol en wat hormonen????

Verder voel ik me belabberd, maar hartelijke groet,

Flo

Plaats reactie