Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met aandacht voor klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Knoffie

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Knoffie »

Florence,

Ben benieuwd hoe het je is bevallen gisteren op de solkafdeling. Hoop dat je er wat aan gehad hebt.

Groetjes Knoffie

Florence

Bericht door Florence »

Hoi Knoffie,

Het was een hele ruk! Intake van 90 minuten, pauze 20 minuten, daarna 40 minuten voortzetting gesprek over eventuele behandeling.
Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels. Overigens loop ik nog bij een internist en die ronde moet eerst afgesloten worden, wil ik voor SOLK in aanmerking komen.
Ik had s,nachts geen oog dicht gedaan. Was er wel doorheen na het oplepelen van wat ik zoal heb meegemaakt in mijn leven.
Ook al wat onvrede laten merken over van het kastje naar de muur gestuurd worden, en omgekeerd!
Ik vrees dat het hormonale gedeelte in de wetenschap nog steeds heel mager is.

Zoals Bloem ook al schreef, het is jammer dat ze geen 2 sporenbeleid volgen.
Vanmorgen zat ik bij de internist en die kijkt ook heel begrensd, ze leggen geen verbanden.
Inmiddels heb ik er even helemaal tabak van. Herken je dit?

Dankjewel voor je betrokkenheid, heel fijn. Gaat ie met jou?

Hartelijke groet, Florence

Knoffie

Bericht door Knoffie »

Wauw wat een ruk, dat je er tabak van hebt snap ik. Heel frusterend allemaal, het gevoel dat niemand je kan helpen herken ik wel. De internist die zegt dat niet al je klachten door de schildklier kunnen komen. Maar waar dan wel van weten ze niet en zo modderen we maar verder. En maar proberen positief te blijven en denken dat het ooit weer goed met ons komt.

Begrijp ik goed dat SOLK je alleen gaat helpen als je niet meer naar de internist gaat? Dat is toch ook vreemd. Ik geloof best dat er meer in een lichaam aan de hand kan zijn dat men zo 1,2,3 kan zien. De hele dag door vinden er zoveel processen in het lichaam plaats en er hoeft maar 1 kink in de kabel te zitten en je voelt je beroerd. En die ene kink kunnen ze niet met foto’s of uit het bloed halen. Maar dat wil niet zeggen dat die er niet zit. Klinkt misschien wat warrig maar misschien begrijp je wat ik bedoel.

Ik heb contact gehad met mijn huisarts en die gaf aan nog even op dezelfde dosering te blijven en over een week of 4 weer prikken. Dit had ik ook al wel verwacht.

Waar ik wel aan zit te denken is om misschien eens naar een acupuncturist te gaan. Het schijnt dat je daar ook terecht kan met schildklierproblemen. Wie weet kunnen ze bepaalde blokkades opheffen of de schildklier stimuleren of de hypofyse een zetje geven. Zijn nog maar gedachtes hoor, je moet toch wat. Tsja wat is wijsheid.

Groetjes Knoffie

Florence

Bericht door Florence »

Begrijp je heel goed, Knoffie.

Iedere keer als ik jouw naam type, maakt mijn computer er koffie van.
En ja, het heeft wel veel weg van doormodderen.
Op dit moment is het uitzitten, en hopen op betere tijden.
Ik heb geen enkel idee meer wat wijsheid is. Probeer de hele dag en nacht zo ontspannen mogelijk te blijven, goed te eten, te slapen.
Beweging, en niet teveel prikkels op de hals halen.
Op dit moment is het te doen, wat benauwd, vind ik ook wel een schildklier ding.
Praten met artsen over de schildklier heb ik voorlopig opgegeven.
Solk gaat rollen, het is nu wachten op een oproep.

Fijn weekend, Groet Florence

Florence

Bericht door Florence »

Om mijn verhaal te vervolgen:

vanmorgen nieuwe uitslagen bloed: TSH 2.5 en de FT4 17.3 nuchter en zelfde lab zelfde tijd.
Dit na 12 weken op 50 levo te zitten.

Mijn waarden zijn met 50 levo stabieler dan zonder levo. Ik heb het al weken iets of wat benauwd en ik vraag me af of dit van teveel Levo komt.
Zit nuchter dicht tegen het setpoint aan.

Groet, Florence

Kiek

Bericht door Kiek »

Hoi Flo,

Je lijkt stevig op de juiste rail te lopen.
Een 17.3 staat mooi iets onder je set point = 17.7 pmol/l/1.8 mU/l.

Vervolgens slik je 50 µg, en je FT4 van 17.3 loopt de eerste uren op tot ca. 18.3 pmol/l, om vervolgens heel geleidelijk te dalen via de 17.7 naar ca. 17 pmol/l in de volgende ochtend.

Hartelijke groet,
Kiek
Bijlagen
FlorenceMaart2020.jpg
FlorenceMaart2020.jpg (41.28 KiB) 434 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

Florence

Bericht door Florence »

Dankjewel Kiek,

Ik heb blijkbaar maar een klein zetje nodig van levo.
Zelf dacht ik om 6.25 te minderen, ivm het benauwde gevoel. Als experiment zullen we maar zeggen?
De 50 is al weinig, maar mijn hoofd is zeker beter te noemen.
Wat denk jij?

Hartelijke groet, Florence

Kiek

Bericht door Kiek »

Hoi Flo,

Je schildklierhormonen zitten prima.
Dat moet je niet veranderen.

Hoe associeer je benauwdheid met schildklierhormonen?

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

Florence

Bericht door Florence »

Hoi Kiek,

De benauwdheid misschien door een ietsie pietsie teveel?? Soms voel ik me ook hyper en moe in de avond en benauwd.

Of omdat ik met deze dosis niet de hele schildklierwerking overgenomen krijg.

Mijn maatje stelde voor voor 2 weken een testje om de dag 50 en 43.77. Kijken of dit iets doet.

Ja, mijn waarden zijn mooi hè.

Hoe gaat het met jou?

Groet, Florence

Kiek

Bericht door Kiek »

Ja, je waarden zijn mooi.
Daarom niets veranderen.
Anders van een lentedrup in een stortbui.

Hier in de lappenmand van lapland geweest.
Nu al veel beter.

Plaats reactie