Corry vraagt advies

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
tsh
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2017, 12:47

Corry vraagt advies

Bericht door tsh »

Ik was al jaren actief op het Schildklierforum, maar omdat ik een tijdje niet meer op het forum heb gepost, was mijn registratie niet meer aanwezig.

Mijn naam is Corry en gebruikersnaam tsh. Ik ben al 23 jaar schildklierpatiënt. Mijn tsh was op 3 april 2017 0,19, mijn fT4 15 en vitamine d 82.

Ik ben zelf iets minder gaan slikken. Ik gebruikte 2 witte tabletten Thyrax, dus 200 mcg.
Nu een 25 mcg minder, dus 175 mcg.

Ik heb op 26 juli weer laten prikken: tsh 0,055 !!! FT4 16. B12 laten prikken 133 !! Vitamine d 71.
MMA getest 31 U/mol.

Ik heb zelf het gevoel dat ik minder zicht heb. Ik ben ook heel moe. Ik heb een afspraak met de huisarts, maar ik weet zeker dat de B12 goed zal zijn, want een huisarts wil niet aan de B12-injecties.

Dus ondanks minder Thyrax toch weer een veel lagere tsh.

Heeft iemand advies voor mij?
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: BB1100XX ook even voorstellen

Bericht door Teun »

Corry je stuk leest moeilijk door je hoofdletters. Misschien even je capslock uitzetten. Dat ter zijde. Je tsh zelf is veel te laag, dus ik zou vragen om wat minder levo. Daarnaast heb je gelijk dat je vitamine b12 ook te laag is deze zit onder de ondergrens van 148. Van mma heb ik geen kaas gegeten, maar wel goed dat deze is geprikt, geeft meer duidelijkheid over vitamine B12 tekort.
Bij voorbaat geef je aan dat je huisarts niet naar vitamine injecties wil. Maar als er echt sprake is van een tekort zal dat zeker moeten gebeuren.
Dus op naar de huisarts, overleggen om je levo te verlagen en vitamine b12 injecties te krijgen. Misschien kun je hiervoor ook nog even naar het vitamine b 12 forum overstappen om betere en meer informatie te krijgen over je mma en de behandeling die daarbij hoort. Op die manier kom je meer toegerust bij de huisarts. Succes.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: BB1100XX ook even voorstellen

Bericht door Kiek »

Hallo Corry,

Misschien wil Laura je bericht in een eigen onderwerp plaatsen?
Nu schrijf je in een onderwerp van BB1100XX.

Logisch dat je zo moe bent met zoveel schildklierhormoon in je lijf.
Je hebt al fantastisch gereageerd op je verlaagde TSH: minder levothyroxine.
Dit verlaagt je te hoge voorraad T4 in je bloed.
Als je een dag of twee geen levothyroxine slikt, dan gaat die voorraad wat sneller omlaag.
Slik je er ook Cytomel bij?

Wat anders: ik vind die hoofdletters ook akelig te lezen.
Zet die Capslock maar voorgoed uit.

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Corry vraagt advies

Bericht door laura »

tsh schreef: 07 aug 2017, 16:38 Mijn naam is Corry en gebruikersnaam tsh.
hallo Corry,

Ik heb je berichtje even aangepast.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
tsh
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2017, 12:47

Re: Corry vraagt advies

Bericht door tsh »

ik gebruik verder geen cytomel. ben vandaag wel naar de huisarts geweest, zegt dat ik goed gedaan heb om thyrax te verlagen naar 150 mcgr maar heb nog steeds heel opgejaagd gevoel

ze vindt wel dat mijn b 123 goed is. maar ik ben daar nog niet klaar mee

over 4 weken opnieuw de tsh en ft 4 prikken

iedereen bedankt voor de adviezen !!!
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Corry vraagt advies

Bericht door Teun »

Geef het even de kans, je bent nog maar 2 weken geleden gezakt met je levo, heeft echt even de tijd nodig voor je daadwerkelijk die vermindering merkt.
Wel een beetje vreemd dat d ehuisarts de vit. B 12 als normaal ziet. Volhouden hiermee, een kleine moeite om verder te kijken middels extra bloedcontrole. Du de volgende keer gewoon weer over beginnen. Succes.
tsh
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2017, 12:47

Re: Corry vraagt advies

Bericht door tsh »

een klein misverstand; ik gebruikte 200 mcg ....vanaf april omdat de TSH zo laag stond ben ik gaan minderen een kwart minder thyrax; maar de tsh werd nog lager; met de laatste bloedwaarde van tsh 0,055 ben ik 150 mcg gaan slikken, dus die slik ik nu pas twee weken, inderdaad wacht ik hierop af met de nieuwe bloedwaarde over 4 weken

bedankt evenwel voor je advies en reactie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Corry vraagt advies

Bericht door laura »

tsh schreef: 07 aug 2017, 16:38 Ik was al jaren actief op het Schildklierforum, maar omdat ik een tijdje niet meer op het forum heb gepost, was mijn registratie niet meer aanwezig.

Mijn naam is Corry en gebruikersnaam tsh.
Hallo Corry,

Hier is jouw onderwerp.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie