Hannelore en hashimoto

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Hannelore
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2017, 06:45

Hannelore en hashimoto

Bericht door Hannelore »

Beste allemaal! Heb sinds twee en halve maand Lthyroxine 25mcg en sinds vandaag met 50 Mcg gestart merk nog niks steeds erg moe en down! Zal wel een paar dagen duren heeft daar iemand ervaring mee?! Heb ook echt buren out klachten hoofdpijn spierpijnen en ontzettend moe!! Flinke gewichtstoename mijn internist zei dat dit nu veel beter zal gaan! Graag advies over dezelfde ervaringen! Bedankt groetjes Hannelore :)
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Hashimoto

Bericht door Patricia31 »

Dag Hannelore, allereerst welkom.
Jammer dat jij je zo ellendig voelt en velen zullen jouw klachten herkennen helaas.
Ik neem aan dat er voor de overstap naar 50 microgram bloed geprikt is?
Het is voor jou maar ook voor advies fijn als je je waardes weet en dan met name de TSH en de FT4 en dan ook de waarde waarbij de aandoening werd gediagnostiseerd.
Je kunt hier heel erg veel terug lezen en ik raad je aan om dit zeker te doen. Het is wel de vraag of je het nu allemaal kunt opnemen in je bol omdat die capaciteit ook vaak minder is.
Je spreekt over dagen maar je moet eerder gaan denken in weken en misschien wel maanden maar dit ligt aan je begin situatie. Geduld is voor ons heel erg belangrijk want dit is echt niet zomaar opgelost.
Belangrijk voor de nieuwe prikbeurt (6 weken na een dosis verandering) is dat je dit doet in hetzelfde lab, op dezelfde tijd en zonder dat je je medicatie hebt ingenomen.
Er valt nog veel meer te zeggen maar dat komt vast.
Laatst gewijzigd door Patricia31 op 19 aug 2017, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Hashimoto

Bericht door Teun »

Een dosis van 25 mcg is ook nog te weinig om echt wat te merken, waarom eerst 2,5 maanden op deze dosis voor er weer is gecontroleerd? weet je dat? Ik neem aan dat je nu over 6 weken weer kunt prikken, dat is eigenlijk normaal na een dosiswijziging. Zie hiervoor ook https://www.nhg.org/standaarden/volledi ... ndoeningen
Zoals gezegd je merkt pas na wat langer gebruik je ophoging, meestal is na 6 weken de maximale dosering in je lijf, veel mensen beginnen na een week of 3 wel wat verandering te merken. Wees er op voorbereid dat zoals hierboven al gezegd wordt dat het soms langer kan duren voor je je beter voelt.
Sterkte.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Hannelore en hashimoto

Bericht door laura »

hallo Hannelore,

Ik heb je onderwerp verplaatst naar het subforum Hypothyreoïdie.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Hannelore
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2017, 06:45

Lthyroxine

Bericht door Hannelore »

Beste allemaal ik ben nieuw hier dus even wennen! Heb hashimoto en Graves van 25 mcg Lthyroxine
Naar 50 vandaag begonnen! Veel spierpijn moe huilerig emotioneel vreselijke nekpijnen en gewicht op twee mnd tijd vijf kilo toegenomen! Ik sport doe 1x per week hardlopen heb druk gezin en werk 20 uur druk druk! Internist zei gisteren je gaat je nu goed voelen, en zeker vermageren! Iemand ervaring positief liefst gr Hannelore
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Hannelore en hashimoto

Bericht door Teun »

Fijn dat je internist zo positief is, maar zoals ik al eerder heb benoemd, het kost wel wat tijd. Dan nog een kanttekening van afvallen, dit gaat ook als je goed ingesteld ben echt niet vanzelf.
Het klopt dat er dan een mogelijkheid bestaat dat je makkelijker afvalt als je goed ingesteld bent, maar je moet er wel hard aan werken, dus op je eten letten en ook sporten, gaat ook dan niet vanzelf.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Hannelore en hashimoto

Bericht door Patricia31 »

Ik zou heel graag iets positiefs willen zeggen en ik hoop dat jij jezelf heel snel beter zult gaan voelen maar voor velen is het een langere weg en geduld hebben.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Hannelore en hashimoto

Bericht door laura »

Hannelore schreef: 18 aug 2017, 19:02 Heb hashimoto en Graves van 25 mcg Lthyroxine.
Hoe bedoel je dat je hashimoto en graves hebt?
Kun je daar iets meer over vertellen?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Hannelore
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2017, 06:45

Hashimoto

Bericht door Hannelore »

Goedenavond ik heb een probleem ik ben sinds 1,5jaar 17 kilo aangekomen! Slik sinds een jaar eerst l thyroxine en sinds okt 2017 thyrax duotabb 50 dan weer 37,5 maar ondanks over de 10.000 stappen per dag voldoende beweging en op mijn eten letten krijg ik er niks vanaf voel me depressief met momenten maak me over mijn gewicht zorgen ;) en de stijfheid en soms zo moe in mijn hoofd dat ik niet vooruit te branden ben! Help hoe krijg ik mijn gewicht op pijl weet iemand raad voor mij???
De internist zei de schildklier heeft de neiging te hard te werken maar wordt ook onderdrukt ik voel mij niet goed geholpen ze zei overgang stress dat werkt ook op de schildklier zodat het gewicht problemen geeft! Voel me niet begrepen
Groetjes bedankt alvast Hannelore
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Hannelore en hashimoto

Bericht door laura »

laura schreef: 19 aug 2017, 14:19
Hannelore schreef: 18 aug 2017, 19:02 Heb hashimoto en Graves van 25 mcg Lthyroxine.
Hoe bedoel je dat je hashimoto en graves hebt?
Kun je daar iets meer over vertellen?
Hannelore,

Ik heb je nieuwe berichtje samengevoegd met je twee eerdere berichtjes.
Maar kun je nog uitleggen waarom je hashimoto en graves zou hebben?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie