Hannelore en hashimoto

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Hannelore en hashimoto

Bericht door Kiek »

Hannelore schrijft:
De internist zei de schildklier heeft de neiging te hard te werken maar wordt ook onderdrukt ik voel mij niet goed geholpen ze zei overgang stress dat werkt ook op de schildklier zodat het gewicht problemen geeft! Voel me niet begrepen.

Hallo Hannelore,

Hier gaat iets fout met de voorstelling.
Je schildklier maakt te weinig T4 hormoon aan. Daarom slik je l-thyroxine (=T4).
Blijkbaar bedoelt je dokter dat je nu teveel thyroxine slikt, omdat je FT4 waarde te hoog is.
Met als gevolg dat je TSH nu te laag is.
Met welke waarden ben je begonnen aan de L-thyroxine? Hoe is het beloop gegaan van je FT4- en TSH-waarden?

Vriendelijke groet,
Kiek

PS: Je gewicht heeft te maken met je voeding. Zorg dat je geen suiker meer binnenkrijgt. Met de nadruk op geen. Dat helpt al voor driekwart.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie