Hashimoto's, normale waarden, wisseling van huisarts

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Hashimoto's, normale waarden, wisseling van huisarts

Bericht door Kiek »

Veel waarden heb je nog niet, Manon.
Toch valt er iets over te zeggen.

FT4 11 - TSH 3.6
FT4 12 - TSH 2.6
FT4 13 - TSH 0.5

De app laat zien dat je set point met deze waarden staat op een FT4 van 12.86 pmol/l en een TSH van 0.64 mU/l. Je kunt dit gebruiken als streefwaarde.
Omdat je je nog niet helemaal lekker voelt, zou je met 6.25 µg kunnen ophogen.
Een dosis van 12.50 µg zal zeker teveel zijn.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Hashimoto's, normale waarden, wisseling van huisarts

Bericht door Patricia31 »

De TSH is een erg beinvloedbare waarde, deze kan heel erg wieberen.
Na inname van je medicatie kan je TSH een flinke duik maken dus het is maar net wanneer erg geprikt is. Het is een mooie waarde om in samenhang met je FT4 te interpreteren.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Hashimoto's, normale waarden, wisseling van huisarts

Bericht door Teun »

Wat ook nog te overwegen is bij deze waardes en dat setpoint is om evne nog op dezelfde dosering te blijven staan. Ik heb zelf de ervaring dat mijn lichaam iets meer tijd nodig heeft om zich te herstellen. Dus ja wat is slim, toch minimaal verhogen of door blijven slikken en over 4- 6 weken weer prikken?
Manon88
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2017, 16:32

Re: Hashimoto's, normale waarden, wisseling van huisarts

Bericht door Manon88 »

Ik had nu 6 weken gewacht... Is dat bij jou niet voldoende dan? Ik zit zelf ook ff te denken om nog even te wachten. Het is nu ook een drukke periode met werk en minder zon enz. Dus dat kan ook invloed hebben op hoe ik me voel en met name mijn energie waarden. Vind ook dat ik erg hypochonder (ben normaal erg nuchter en ga altijd veel te laat naar de dokter en nu let ik op alles wat ik voel).
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Hashimoto's, normale waarden, wisseling van huisarts

Bericht door Teun »

Ik heb het gevoel dat ik pas na een week of 8 maximaal reageer op de dosering, na de laatste wijzigingen heb ik steeds pas na 3 maanden geprikt. Ik zat toen al wel in de normaalwaardes en was net als jij bezig met de fijnafstelling. Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend, toen ik net begon en me hondsberoerd voelde was ik altijd wel heel blij dat ik na 6 weken kon prikken.
Plaats reactie