Instellen op thyrax - is dat ook zo'n hel bij jullie?

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Sharonne
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2017, 20:01

Instellen op thyrax - is dat ook zo'n hel bij jullie?

Bericht door Sharonne »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, 6 weken geleden gediagnosticeerd met hypothyreoidie.
Sindsdien 3 doseringen thyrax geprobeerd. Want gigantisch veel klachten van de 1,6 mcg/kg dosering. Dus doe nu de langzaam ophoog methode.

Telkens lijkt een na 1,5 week even iets beter en dan toch weer terugval.

Hadden jullie tijdens die instelperiode ook zoveel klachten? Ik was een 33 jarige vrouw met drukke baan en twee jonge kinderen. Nu ben ik een 33 jarige vrouw in de ziektewet die hulp nodig heeft als ik alleen met de kinderen ben.
Dit gaat over, toch toch ?!?

Groetjes Sharonne
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Instellen op thyrax - is dat ook zo'n hel bij jullie?

Bericht door Teun »

Welkom in de wereld van de schildklier sharonne.
Helaas is er niemand die je verteld wat je allemaal te wachten staat met instellen, maar ik zou bijna zeggen wees gerust want waar jij nu tegen aan loopt overkomt bijna iedereen, maar met veel geduld, komt er uiteindelijk een eind aan en ga je je beter voelen.

Bij de een gaat het sneller als bij de ander maar instellen kan best lang duren en gaat gepaard met veel hobbels. Ik ben eindelijk na ruim 2 jaar op de goede waardes. Het eerste jaar was hopeloos, de eerste maanden volledig ziek, heel langzaam naar een paar uur per dag en uiteindelijk na een jaar pas mijn eigen werk weer op kunnen pakken. Waarna het nog een jaar duurde voor ik kon zeggen, dit is acceptabel. Gelukkig hoor ik ook andere verhalen hoor.

Luister goed naar je lichaam, af en toe moet je op je tanden bijten en door de ellende heen. Je lichaam moet zich gaan aanpassen aan de hoeveelheid Thyrax(t4) welke je slikt.
Hoe waren je startwaardes? En weet je ook de normaalwaardes van je laboratorium?
Wat informatie over de schildklier vind je op:
https://schildkliertje.blogspot.nl/
Stel hier zoveel mogelijk de vragen welke je hebt en lees van alles, hou je uitslagen, dosering en hoe je je voelt bij dan krijg je een goed beeld van wat er bij jou past.
Ik heb in ieder geval heel veel geleerd via dit forum en veel informatie te vergaren via intranet.
Ik hoop voor je dat je je binnenkort toch beter gaat voelen en de instelling vlotter gaat verlopen. Sterkte.
Pascals
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 mei 2017, 14:58

Re: Instellen op thyrax - is dat ook zo'n hel bij jullie?

Bericht door Pascals »

Het komt goed, maar je hebt heel veel geduld nodig. Ikzelf heb dik 8 maanden nodig gehad voordat ik me weer een beetje mezelf ging voelen. Ik was mezelf helemaal kwijt en kon niks meer. Nu ik eindelijk beter ingesteld ben kom ik langzamerhand weer dichter bij mezelf, heb ik weer energie en kan ik weer genieten van dingen..
Ik wens je heel veel sterkte en succes!
TSH 15,3 T4 13,6
TSH 3,2. T4 17,6 - 137 Mcg ( 7 juli 2017)
TSH 1,2 - T4 18,5 137 Mcg (28 juli 2017)
TSH 0,8 - T4 16,7 137 Mcg (12 okt 2017)
TSH 4,6 - T4 19,3 137 Mcg (18 Jan 2018)
TSH 1,3 - T4 20 137Mcg (18 maart 2018)
Plaats reactie