Ik ben nieuw en zit met een paar vragen

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt
Teun
Berichten: 630
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: moedeloos

Bericht door Teun » 02 okt 2017, 17:04

Ik heb 2 maanden volledig in de ziektewet gezeten met een tsh van 40 en ft4 van 8.
Hierna langzaam opgebouwd beginnend met 3 keer 2 uur in de week. Kon mijn werk als verpleegkundige op dat moment niet doen en heb vervangend werk gehad. Schommelde erg met de wárdes en instellen was een ramp.
Na een jaar weer volledig aan het werk maar pas na ruim 2 jaar goede waardes en goed voelen.
Denk vooral aan jezelf, en werken en studeren en 2 pubers is echt niet makkelijk als je je belabbert voelt, denk dat je het een of het ander toch even op een laag pitje moet zetten. Sterkte.

Patricia31
Berichten: 384
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: moedeloos

Bericht door Patricia31 » 03 okt 2017, 04:56

dag dag, dat je moedeloos wordt snap ik maar echt, neem van ons aan dat het tijd nodig heeft.
De schildklier regelt zo ontzettend veel processen in het lichaam dus als dit ontspoord is zullen ook al die processen anders verlopen........moe , haaruitval, droge huid, niet goed kunnen nadenken, depressieve gevoelens, gewrichtsklachten, spierklachten en ga zo maar door.

NB, ik zie dat je een nieuw topic hebt aangemaakt. Om je te volgen is het het fijnste als je steeds in je eigen topic verder gaat zodat het voor ons te volgen blijft doordat we alle berichten kunnen teruglezen.
Ik denk dat Laura ze wel zal samenvoegen :idea:

Remkje
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 sep 2017, 09:32

Re: moedeloos

Bericht door Remkje » 04 okt 2017, 14:51

Ok sorry dat ik in het verkeerde draadje zat. Ik ga nu maar hier verder.

Kan het geen kwaad voor je hart als je de hele dag door hartritmestoornissen hebt? Los van dat het heel naar is, word je er ook erg moe van.
Huisarts zegt gewoon: je moet geduld hebben, maar ik heb toch heel erg het gevoel dat dit niet goed kan zijn.
Anderhalf uur na het innemen van mijn medicijnen begint het geroffel en het gaat de hele dag door...!
groetjes, Remkje

Kiek
Berichten: 2307
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: moedeloos

Bericht door Kiek » 04 okt 2017, 15:02

Misschien heb je last van het enige uren durende wat hogere niveau van FT4?
Dan voel je je misschien beter als je je T4-dosis verdeeltt in twee porties.
's Ochtends een halve, en 's middags (of 's avonds) het andere halfje.
Laatst gewijzigd door Kiek op 04 okt 2017, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren, want kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
http://www.tbiomed.com/content/11/1/35

Patricia31
Berichten: 384
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: moedeloos

Bericht door Patricia31 » 04 okt 2017, 16:03

Goed idee Kiek want ik ben dat nu een week aan het doen en ik vind het een positief groot verschil :mrgreen:

Patricia31
Berichten: 384
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Ik ben nieuw en zit met een paar vragen

Bericht door Patricia31 » 04 okt 2017, 16:06

Hoi laura, zou je dit draadje kunnen samen voegen met het draadje "Moedeloos", deze horen samen. Ook weer fijner voor ons allemaal. :mrgreen:

Gebruikersavatar
laura
Berichten: 2383
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ik ben nieuw en zit met een paar vragen

Bericht door laura » 04 okt 2017, 16:54

Drie draadjes zijn nu samengevoegd als 'Ik ben nieuw en zit met een paar vragen'.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.

Patricia31
Berichten: 384
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Ik ben nieuw en zit met een paar vragen

Bericht door Patricia31 » 04 okt 2017, 22:46

Dank Laura!

Remkje
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 sep 2017, 09:32

Re: Ik ben nieuw en zit met een paar vragen

Bericht door Remkje » 06 okt 2017, 17:08

Hoi,

Ik reageer heel slecht op Levothyroxine. Ik heb veel meer last van hartkloppingen, ben heel erg fel, heb de hele dag en nacht door honger, kreeg diarree en heel erg moe. Mijn klachten zijn erger dan toen ik geen medicijnen gebruikte.
Mijn waardes zijn geprikt (na pas 2 weken medicijngebruik) en mijn TSH is juist gestegen in plaats van gedaald (van 15,0 naar 21,4).
Vandaag maar weer eens met de huisarts gebeld en de overige bloedwaardes zijn binnen: mijn anti-TPO rijst de pan uit (woorden van de huisarts).... dus ik heb Hashimoto.
Nogmaals aangegeven dat ik me helemaal niet goed voel en toen zei huisarts dat hij me Thyrax had voorgeschreven. De apotheker heeft me dus zelf Levothyroxine gegeven. Nieuw recept. Apotheker boos want er zit overal dezelfde werkzame stof in dus dat kan niet de reden zijn van al mijn bijwerkingen. Wat is jullie ervaring hiermee?

Huisarts vond het niet nodig mij door te verwijzen naar een internist, ik moet eerst maar eens op 100 mcg zien te geraken (slik nu 50 mcg). En dan kijken hoe het gaat. Maar op het moment vlieg ik tegen de muren omhoog, ik heb al moeten verzuimen van mijn werk en heb er niet veel vertrouwen in.
Moet ik doorzeuren om door verwezen te worden naar de internist?

groetjes, Remkje

Teun
Berichten: 630
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ik ben nieuw en zit met een paar vragen

Bericht door Teun » 06 okt 2017, 21:39

Je nu door laten verwijzen naar een internist of endocrinoloog heeft geen enkele meerwaarde. Je huisarts behandelt precies zoals het hoort, dus doorzeuren heeft echt geen zin, kost je alleen energie en je eigen risico.
Je moet echt geduld hebben, de meeste huisartsen zijn heel goed in staat om Hashimoto te behandelen, een internist doet niets meer of minder. Je dosering zal nog ettelijke malen aangepast moeten worden voordat je er bent en je lichaam moet hier erg aan wennen, veel van je lotgenoten hebben het ook ervaren dat ze zich in eerste instantie zieker gingen voelen, maar hou vol. een hogere dosering zou maken dat je sneller ingesteld raakt, maar als je zo reageert zoals nu is het misschien verstandig rustig op te bouwen anders rijs je misschien helemaal de pan uit.
Je zou eventueel de huisarts duidelijker aan kunnen laten geven dat hij echt Thyrax bedoeld.

Plaats reactie