Sportvasten

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Sand77
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 apr 2016, 18:15

Sportvasten

Bericht door Sand77 »

Hoi,

Ik vroeg me af of je mag sportvasten als je de ziekte van Hashimoto heb.
En zo ja zijn er nog bepaalde zaken waar je extra op moet letten?

Bij voorbaat dank.

Groet,

Sand77
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Sportvasten

Bericht door laura »

hallo Sand,

Wat is sportvasten?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Sand77
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 apr 2016, 18:15

Re: Sportvasten

Bericht door Sand77 »

Dag Laura,


Wat is Sportvasten?

Sportvasten is de methode om je leven een nieuwe impuls te geven en om een gezond gewicht te bereiken en te behouden. Sportvasten is geen dieet. Het is een 10-daagse trainingsmethode waarbij de spieren en de lever worden getraind in het verbruik van vet in plaats van suiker (de metabolic switch). Om dit te bewerkstelligen ga je sporten tijdens de vastenkuur. Hierdoor ga je meer vet verbranden en nemen overtollige vetreserves, met name het buikvet, af. Mannen vallen gemiddeld 4 tot 6 kilogram af in 10 dagen, vrouwen 2 tot 4 kilogram. Ook wordt de behoefte aan snaaien en het tussendoor snoepen na de kuur veel minder. Sportvasten is een gezondheidsprogramma, waarbij gewichtsverlies eigenlijk een bij-effect is.
Sportvasten is een bijzonder goede methode om de sportprestaties te verbeteren. Door het sportvasten worden de spieren zo omgebouwd dat ze veel meer energie uit vet kunnen halen. Hierdoor hoeven de suikers, waarvan een veel kleinere voorraad is, minder aangesproken te worden. Het duurvermogen wordt derhalve veel groter. Duuratleten, zoals hardlopers en wielrenners, hebben ineens een veel groter vermogen tot de aanmaak van energie, zonder dat de tank leegraakt. Explosieve sporters kunnen het voor het seizoen inzetten om de basisconditie te verhogen. Een ander voordeel is dat het herstel na sporten (en blessures) groter wordt, wat waarschijnlijk wordt veroorzaakt door de verhoging van mitochondrieën in de spieren.
Tijdens het sportvasten gebruik je het Metabolic Switch product om de switch gemakkelijker en effectiever te kunnen maken. Sportvasten, dat wordt aangeprezen als ‘de meest krachtige trainingsmethode om het lichaam zichzelf te laten vitaliseren’, is echter niet voor iedereen geschikt. Als je niet sport en geen goede basisconditie hebt, zul je dit eerst op moeten bouwen bij een sportvastenbegeleider. Je mag niet ziek zijn of bepaalde medicijnen gebruiken. Ook moet je bereid zijn te blijven sporten na de kuur en bepaalde, eenvoudige voedingsrichtlijnen te volgen.

Nog meer info te vinden op: http://www.sportvasten.nl/

Groetjes,

Sand
Sand77
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 apr 2016, 18:15

Re: Sportvasten

Bericht door Sand77 »

Dag Laura,

Nog een belangrijke toevoeging:

Ik heb een personal trainer die het aanbiedt. Zij heeft contact gehad met de arts die zij contact in sommige gevallen en die heeft aangegeven dat het mogelijk moet zijn, maar dat ik het toch ook moet voorleggen aan mijn endocrinoloog. het probleem is dat ook zij er niet zoveel van afweten en mij niet goed kunnen adviseren.

Dus vandaar dat ik mijn vraag nu hier stel.

Groetjes,

Sand
*anna*
Berichten: 334
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Sportvasten

Bericht door *anna* »

Het feit dat er op de website van Fittergy ook onmisbare supplementen worden aangeboden en verkocht zou mij wantrouwend maken... Het zal vast helpen om af te vallen en je fitter te voelen, maar tegen welke prijs (letterlijk) en voor hoe lang? :roll:
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Sportvasten

Bericht door laura »

Volgens Fittergy: Je moet supplementen gebruiken. In de supplementen zitten gepotentieerde aminozuren (de bouwstenen van eiwitten), vetzuren, mineralen en vitaminen die nodig zijn om je in staat te stellen de switch te maken. Het zijn allemaal natuurlijk voedingsstoffen die in de gewone voeding zitten, maar dan zodanig samengesteld dat je de juiste hoeveelheden opneemt.

Op de website staat een knopje 'Kosten'.
Als je daar op klikt, komt er niets tevoorschijn dat over kosten gaat.

Ik heb er zo mijn twijfels bij.
Dan heb ik het nog niet over mogelijke gezondheidsrisico's.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Sand77
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 apr 2016, 18:15

Re: Sportvasten

Bericht door Sand77 »

Hoi,

De kosten (ongeveer 269) zijn eenmalig en je krijgt een volledig pakket. Ik zou het onder begeleiding doen van mijn personal trainer. Mijn endocrinoloog heeft zonet aangegeven dat het mag omdat het niet schadelijk is zolang het niet een extreem strenge regime (dagen dat je vast) is.

Groetjes,

Sand
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Sportvasten

Bericht door laura »

Wat zijn het voor supplementen?
Als je je bedenkt dat veel mineralen wisselwerkingen hebben met levothyroxine.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Sand77
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 apr 2016, 18:15

Re: Sportvasten

Bericht door Sand77 »

Dag Laura,

Supplementen zijn visolie, magnesium en calcium.

En in het Metabolic Switch zitten de volgende ingrediënten:
Metabolic switch blend (gepotentieerd aminocarbamoylbutanoinezuur-glutamine, gepotentieerd beta-alanine, gepotentieerd L-leucine, gepotentieerd L-isoleucine, gepotentieerd L-valine, gepotentieerd aminoguanidino- pentanoinezuur-arginine), polyfenolen-extract (fruitextracten van banaan, aardbei en wilde bosbes), fructose, dextrose, natuurlijk aroma, rijstzetmeel.

Groet,

Sand
Plaats reactie