Aafgos stelt zich voor

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door laura »

Aafgos schreef: 18 okt 2017, 17:10 Had gehoopt dat de huisarts een ander antwoord had.Ze heeft nog niets gehoord van het ziekenhuis om te overleggen en de waarde van de schildklier vond ze wel passen voor iemand die geen schildklier meer heeft.....
Blijkbaar gaat je huisarts daarbij uit van de behandeling na schildklierkanker.
Dan wil men de eerste tijd de tsh onderdrukt houden.
Ook alleen maar als dat nodig is.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Aafgos
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 sep 2017, 13:46

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door Aafgos »

Goed nieuws van de huisarts.De endocrininoloog had geantwoord ze het een terechte goede vraag van mij.Ik ga nu naar 175 microgram euthyrox en ik krijg een dexascan.
Over 6 weken boed prikken.Ik kon naar het zkhs toe maar daar is 3 maanden wachttijd en dan hoor ik hetzelfde wat de huisarts zegt.Wordt vervolgd.....
Aafgos
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 sep 2017, 13:46

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door Aafgos »

Ik slik nu bijna een week de verlaging van de euthyrox 200 naar 175 microgram.
Het gaat mij nu zwaar vallen moe en depri en zelfs een beetje duf.
Hoop dat het nog overgaat want zo ken ik mijzelf niet.Er is niets meer aan van alles.
Misschien te snel gegaan?
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door Patricia31 »

FIjn dat je duidelijkheid hebt en vergis jezelf niet dat heel je lichaam nu weer erg moet wennen aan de lagere dosis.
Als je denkt dat het te snel gaat zou je ook even om en om kunnen pakken of nu doorzetten en door de bewuste zure appel heen bijten.
Aafgos
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 sep 2017, 13:46

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door Aafgos »

Ik heb een dexascan gehad en deze was niet afwijkend dus goed.
De medicijnen doen zijn werk maar op het werk nog steeds hyper vooral om de hoge werkdruk.
Aafgos
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 sep 2017, 13:46

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door Aafgos »

Ik zit u ongeveer 4 weken aan de verlaging van de euthyrox.
Van de 200 naar 175 microgram.Het valt niet mee.Duizelig moe en een beetje sloom zelfs.
Ik ga morgen bloed laten prikken en vrijdag naar de huisarts.Ik denk dat 188 microgram meer op zijn plaats is.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door Kiek »

Dat is best voor te stellen als je lange jaren zoveel schildklierhormoon slikte dat het zelfs jarenlang je TSH onderdrukte. Dat is ongezond. Maar je lijf went er aan.
Nu moet je weer wennen aan een andere situatie.
Dat lukt je heus wel. Geduld!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Aafgos
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 sep 2017, 13:46

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door Aafgos »

Ik heb gisteren bloed laten prikken,de uitslagen waren precies hetzelfde als een maand geleden.
Tsh0,01
T4:21
Ik snap er niets van,een maand al verlaagd en dan dit,raar.
En nog steeds duizelig hoort dit er ook bij.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door Kiek »

Misschien heeft je hypofyse even tijd nodig om de TSH weer te laten verschijnen.
Dat komt vooral voor bij mensen die net behandeld zijn voor Graves.

Omdat je lab de FT4 in hele getallen uitdrukt, is je vorige FT4 misschien 21.4 pmol/l geweest.
En misschien heb je nu een FT4 van 20.5 pmol/l.
Deze twee uitslagen van 21.4 en 20.5 geven in jouw lab allebei een FT4 van 21 pmol/l.

Dus weer wat zakken met je levothyroxine.
Duizeligheid herken ik niet bij verhogen of verlagen van de levothyroxine.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Aafgos
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 sep 2017, 13:46

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door Aafgos »

Ben afgelopen vrijdag naar de endocrinoloog geweest en een verhelderend gesprek gehad.
Ik moet nu toch weer gaan verlagen, wat in de verwachting lag,maar ze wacht er nog even mee omdat de t4 goed is.
Ik zit nu op 188 mcg euthyrox waar ik mij best goed bij voel en ik moet in maart laten prikken alleen de tsh en dan misschien ietsje verlagen.Al doe ik er een jaar over.Op facebook stond er voor 2018 voor mijn geboortemaand 20 kilo erbij,haha.Laat ik niet gebeuren.Maar het zal een harde dobber worden en misschien voor 1019 andere berichten.
Plaats reactie