Nieuw en graag advies sub-hypo

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Son
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2017, 16:25

Nieuw en graag advies sub-hypo

Bericht door Son »

Hoi allemaal!

Ik ben Sonja (34jr) en nieuw hier :D Miss kunnen jullie mij helpen?!

In 2015 met vermoeide/ burn out klachten bloed laten prikken en uitslag tsh was iets verhoogt. Dokter had het over beginnende Hasimoto. Zoals jullie hieronder kunnen zien heeft mijn tsh zich hersteld:
Okt 2015 5.1/16
Dec 2015 4.7/16
Sept 2016 4/16
Okt 2016 3.5
Okt 2017 5.1/14
Nu voel ik mij met regelmaat moe suf down dat ik door mijn gesteldheid weer bloed ging prikken. Tsh terug naar 5.1 en ft4 iets omlaag. De uitslag klopt bij mijn lichamelijke gevoel:
Moe, haaruitval (veel), onzeker, duizelig, zwaar gevoel in Mn lijf, veel stemmingswisselingen, stijf lichaam vooral Mn benen en smorgens Mn rug, dikke ogen en handen, slecht geheugen en consentratie, down voelen ed. Nu sinds 3 dagen 25 Mg euthyrox gaan slikken. Wat vinden jullie? Kunnen mijn klachten komen door een trage schildklier of zit het tussen Mn oren? Word heel onzeker hiervan. :cry:
Ps Mn vader en oma slikken ook medicijnen tegen trage schildklier...
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Nieuw en graag advies sub-hypo

Bericht door Teun »

Welkom Sonja,
De klachten kunen natuurlijk wel van de schildklier komen, ben benieuwd wat de euthyrox gaat doen. Nu zit je nog op een hele lage dosis en dat zal waarschijnlijk nog niet al te veel verandering brengen. Sterkte.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Nieuw en graag advies sub-hypo

Bericht door rex »

ALLES zit tussen je oren/in je lijf....... Kort door de bocht: Lichaam en geest zijn EEN.
Ik bedoel dit niet zweverig hoor. JIJ voelt je niet goed en DAAR gaat het om.
Son
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2017, 16:25

Re: Nieuw en graag advies sub-hypo

Bericht door Son »

Zo te zien zijn mijn waardes niet heel heftig gezien andere waardes hier op het forum maar wat betekenen Mn waardes? Gebeuren schommeling ook bij een “gezonde” schildklier? (Heb elke keer nuchter geprikt rond dezelfde tijd) Omdat het in de familie zit moet ik dan anders naar Mn uitslagen kijken? Moet ik verder laten kijken naar bv antistoffen?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Nieuw en graag advies sub-hypo

Bericht door laura »

hallo Sonja,

Hoe gaat het nu met jou?
Voel je al enige verbetering?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie