Eline stelt zich voor (Thyrax)

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Eline stelt zich voor (Thyrax)

Bericht door Kiek »

Het setpoint wijzigt niet veel, Eline.
Maar het is wel een treurige variatie van waarden, met nauwelijks een normale TSH/FT4-relatie.
Inmiddels heeft de app 3 waarden als outlier bestempeld.
Dat zijn die rode kruisjes.
De passingsgraad bedraagt nog geen 20%.
Daarom is het nauwelijks de moeite niet waard om het setpoint te melden. (FT4/TSH van 15.32 pmol/l/1.4 mU/l).

Hoe breng je zulke waarden tot stand?
Wacht nu gewoon eens minstens 6 weken met je lab. Dat heeft de thyroxine nodig.
Het lijkt allemaal veel te snel te gaan voor het niveau van je FT4.
Daarnaast maakt je TSH ook rare capriolen.
Slik je nog andere supplementen?
Er zijn immers stoffen die invloed hebben op de FT4 en TSH.
Probeer eens te verzinnen hoe het mogelijk is om deze waarden te fabriceren.
Want zelfde lab, zelfde uur, zelfde condities, nuchter, zonder levothyroxine.
Bijlagen
Eline30Jan2018.jpg
Eline30Jan2018.jpg (40.65 KiB) 346 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Eline stelt zich voor (Thyrax)

Bericht door Teun »

Eline ik zou ook zeggen niet zo wiebelen met je medicatie, er vindt naar mijn idee te snel weer een dosiswijziging plaats. Er zit slechts 3 wekentussen de laatste priksessie en dosisverandering. Probeer nu minimaal 6 weken deze dosis vol te houden voordat je weer gaat prikken en veranderen. Deze tijd heeft je lichaam nodig en zijn je waardes reeeler. Soms is het lastig om geduld te bewaren, maar uiteindelijk is het wel je winst. Succes.
Eline30
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 nov 2017, 16:15

Re: Eline stelt zich voor (Thyrax)

Bericht door Eline30 »

Je gelooft het niet.
Huisarts belt en schildklierwaarde is nu 0.38 en 25 ...Dus minderen.
Ik voel het zelf niet eens meer~!
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Eline stelt zich voor (Thyrax)

Bericht door Teun »

Nee niet zo gek dat jij dat niet voelt. Je prik en wijzigingsseessies zijn zo veel en zo snel op elkaar dat dat volgens mij ook niet kan. Ik ga dus nogmaals adviseren om nu minimaal 6 weken de nieuwe dosis vast te houden en dan pas weer te prikken. Je geeft je lichaam de kans om te stabiliseren en jezelf de kans om je reacties beter te leren kennen.
Plaats reactie