Blijvende klachten

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
SophieD
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2017, 23:23

Blijvende klachten

Bericht door SophieD »

Hoi allemaal,
Bijna drie jaar geleden kwam ik erachter dat mijn schildklier te langzaam werkt. Ik ben goed ingesteld en voel me over het algemeen best goed. Maar nog steeds heb ik dagen dat ik mezelf ontzettend moe kan voelen met weinig energie. Ik merk dat ik me nog steeds soms heel traag kan voelen en dat dan dus bijv gesprekken voeren moeite kosten.
Ik studeer nog en merk dat ik de combinatie van een sociaal leven en studeren ook niet altijd even makkelijk vind.
Nogmaals, over het algemeen gaat het wel goed. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen, of sommigen dit misschien herkennen.
:)
Leah0710
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 okt 2016, 20:14

Re: Blijvende klachten

Bericht door Leah0710 »

Hoi Sophie!

Ik kwam je bericht tegen (ook al is het een tijd geleden)
Zelf ben ik sinds vorig jaar bekend met een traag werkende schildklier/hashimoto.
Ik ben nu opzich ook wel redelijk goed ingesteld (moet in feb weer te prikken, ben benieuwd).
En zelf studeer ik ook nog (werken en leren).
Wat jij zegt, merk ik ook. Ik heb soms weken dat ik me echt goed voel en dan kan ik rustig laat slapen en vroeg op. Maar sinds een aantal weken ben ik rond 19:00/20:00 al dood op en lig ik soms om 21:00 al in bed(ik ben 24). Ik voel me dan echt dood en dood moe. Maar ik denk ook dat dit weer te maken kan hebben met stress?
Wel weet ik dat mijn vitamine b12 te laag is. (Hoe is jouw vitamine b12/d?) Dus daar slik ik nu tabletten voor en ik kijk het nu nog even aan tot Feb. Wanneer ik me dan nog zo voel en mijn waardes zijn niet gek afwijkend, ga ik denk vragen om een verwijzing. Ook gewoon omdat ik graag wat meer informatie wil van een arts. Ik lees even met je mee, misschien zijn er nog wel wat tips, waar ik ook iets aan heb :-)
Plaats reactie