Zucht...

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
vgkarto
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2017, 21:54
Locatie: ZO-Brabant

Zucht...

Bericht door vgkarto »

Dag allemaal,

Maandag voor het eerst via de huisarts laten prikken. Dus in een ander laboratorium. Was eerst bij de internist in een ziekenhuis ver weg. Ik voelde me wel steeds moeier worden, en de uitslag is in mijn ogen dus echt niet goed.

Waardes:
27-9-2017
TSH 5,1 (normaal 0,4 - 4,0)
FT4 11 (normaal 10 - 25)
Anti-TPO 230 (normaal < 35)

1-11-2017
TSH 0,7 (normaal 0,4 - 4,0)
FT4 15 (normaal 10 - 25)

En dan in het andere lab:
15-1-2018
TSH 3,5 (normaal 0,25 - 3,1)
FT4 9,2 (normaal 7,8 - 16)

Meer is er niet geprikt.

De huisarts wilde het zo laten en dat ik dus 0,50 microgram levothyroxine bleef slikken. Ik was een beetje verbluft aan de telefoon. Later heb ik teruggebeld en gezegd dat ik zo niet 3 maanden door wil sukkelen. Ik had al gemerkt dat de vermoeidheid weer toenam. Dus nu opgehoogd tot 0,625 microgram.

En ik baal enorm dat de waardes niet zo goed zijn als na 5 weken na de start van de medicijnen. Alles trouwens geprikt zonder medicatie en rond 8 uur, alleen 1-11 was het 11 uur.

Ik hou mijn hart vast voor het verdere instellen...
Kiek
Berichten: 6739
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Zucht...

Bericht door Kiek »

Jammer, dat ze in Nederland zoveel verschillende labs en verschillende soorten meetapparatuur hebben!
Nu is er geen beeld van je waarden.
Je gaat over 6 weken weer prikken.
Zo bouw je je schildklierbeeld op.
Uiteindelijk krijg je voldoende waarden om er een duidelijk streefpunt uit te halen.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie