tandarts verdoving en hartkloppingen

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kokkie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 dec 2016, 19:08

tandarts verdoving en hartkloppingen

Bericht door Kokkie »

Hoi,

Ben afgelopen vrijdag bij de tandarts geweest voor een wortelkanaalbehandeling en een kies trekken.
Heb 3 verdovingen gehad.
Naast de (normale) pijn kreeg ik vannacht weer heftige hartkloppingen. Had deze een maand geleden ook, en toen bleek dat mijn medicatie verhoogd moest worden (Euthyrax, van 88 naar 100). Na 2 weken slikken voelde ik me veel beter, bijna geen hartkloppingen meer. Maar nu dus vannacht ineens weer wél.
Zou dit met de verdovingen te maken kunnen hebben, of moet ik gewoon accepteren dat het zijn tijd nodig heeft om goed ingesteld te raken?
Was net zo blij dat het de goede kant uitging, en nu voel ik me weer terug bij af...
Vooral als ik in bed lig heb ik er erg veel last van. Ben ik op, en bezig, dan heb ik het niet zo in de gaten. Maar ik voel me zo gejaagd en opgefokt...
Wie herkent dit?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: tandarts verdoving en hartkloppingen

Bericht door laura »

hallo Kokkie,

Er zijn verschillende soorten tandartsverdovingen.
Het zou zomaar kunnen dat je van de adrenaline hartkloppingen kreeg.

Info: viewtopic.php?f=9&t=562&hilit=tandartsverdoving
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Kokkie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 dec 2016, 19:08

Re: tandarts verdoving en hartkloppingen

Bericht door Kokkie »

Bedankt voor de reacties!
Ik heb nu zelf ook het idee dat de medicatie te veel en/of te snel is verhoogd....
Ik ga maandag laten prikken en ben benieuwd wat ik dan te horen krijg...
Ik denk dat ik wel zelf zal aangeven om (iets) te minderen, want de dokter zegt altijd: de waardes zijn goed hoor...!
Groet, Kokkie
Kokkie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 dec 2016, 19:08

Re: tandarts verdoving en hartkloppingen

Bericht door Kokkie »

Hoi,

Heb inmiddels bloed laten prikken, en ja hoor, de waardes zijn een stuk gekelderd!
Tsh was 1,4 - 1,6 - 4.0 - nu: 0,8
T4 was 16 - 17 - nu: 16

In 4 weken tijd tsh dus van 4.0 naar 0.8.

Assistente gaat met dokter overleggen, en ik moet morgen terugbellen. Ik heb nu echt het idee dat ik door de verhoging van de medicatie ben gaan hyperen.....

Wordt vervolgd, morgen weet ik meer.
Kokkie
Kokkie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 dec 2016, 19:08

Re: tandarts verdoving en hartkloppingen

Bericht door Kokkie »

Nee dus, weet nog niet meer.....
Assistente zei: dokter zegt dat de waardes goed zijn.!!!!!
Dat zal wel zeg ik, maar is van 1,6 naar 0,4 in 4 weken tijd niet de reden dat ik nu zo hyper?
"O, dat moet ik even overleggen. Bel morgen maar terug"

En ik zit dus nog steeds met die hartkloppingen....
GGGGGGRRRRRRRrrrrrrr

Kokkie
Kokkie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 dec 2016, 19:08

Re: tandarts verdoving en hartkloppingen

Bericht door Kokkie »

Inmiddels weet ik iets meer: ben te snel te rigoureus opgehoogd, vandaar de klachten. Toch nog even doorbijten, en over twee weken weer prikken, en kijken of de waardes nog meer gekelderd zijn, of dat ze stabiel blijven. Anders medicatie weer aanpassen...
Gelukkig gaat het nu al 5 dagen redelijk goed, dus het lijkt of ze van binnen gewend zijn.
Kokkie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 dec 2016, 19:08

Re: tandarts verdoving en hartkloppingen

Bericht door Kokkie »

Nee, ben nog met zelfde dosis doorgegaan. Maar was van de week een weekje op vakantie. Eerste 4 dagen gingen prima, maar dag 5 en 7 waren weer hopeloos: 's nachts wakker van de hartkloppingen en dan ook misselijk, kokhalzen en 3 keer achter elkaar naar de wc met dunne ontlasting.
Gisteren thuisgekomen en vannacht ging het weer goed.
Ik ga volgende week bloedprikken om te zien of de waardes nog verder gekelderd zijn.
Ik denk zelf dat ik moet minderen.
Was van 88 naar 100, en denk zelf dat dit teveel is. Wordt gel van die hartkloppingen , en ook erg depressief...
Ik zou me eindelijk weer eens fijn willen voelen..
Kokkie
Kokkie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 dec 2016, 19:08

Re: tandarts verdoving en hartkloppingen

Bericht door Kokkie »

Hoi BB1100XX,

Had vandaag naar de dokter gewild, maar die is dus op vakantie!!!!!
Ben nu maar zelf aan het dokteren gegaan. Heb vanmorgen een pilletje van 88 genomen, in plaats van die van 100.
Waar doe ik nu goed aan?
Voortaan elke dag weer 88, of b.v een halfje van 100 en een halfje van 88. Dan heb ik 94.
Als ik weer terug ga naar 88,ben ik weer terug bij af denk ik, want toen ik die slikte kreeg ik dus klachten...

Groetjes Kokkie
Kokkie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 dec 2016, 19:08

Re: tandarts verdoving en hartkloppingen

Bericht door Kokkie »

Hoi BB1100XX,

Hier ben ik weer, maar nog verder in de put.
Vorige week woensdag bloed laten prikken. vrijdag naar de arts geweest. Waarden waren iets verder gezakt : tsh 0:37 en T 4 16.
Mooie waardes hoor, zegt de arts....!!!!
Maar ik voel me nog steeds niet goed zeg ik, en ik heb nog steeds heel veel hartkloppingen, vooral s nachts .
Dokter luistert, en gelukkig had ik op dat moment hartkloppingen!
Nu zijn mijn medicijnen weer aangepast naar 88.
En ik moest met een kastje 24 uur lopen voor mijn hart. morgen hoor ik de uitslag.Maar nu heb ik al twee nachten totaal niet geslapen door de hevige hartkloppingen.
Vannacht zo erg, dat ik naar de Hap gegaan ben om 5 uur... dokter hoorde niks aan mijn hart, bloeddruk was ook goed, alleen een beetje hoge slag in mijn vinger met zo n apparaatje...
Je zal wel hyperventileren zegt ie.... GGGGGrrrrr!!!!!
En ik voel toch duidelijk iets kloppen en trillen van binnen... Ben ik nu gek aan het worden ?
Heb Oxazepam gekregen om s nachts goed te kunnen slapen Heb er vanmorgen eentje op, ben niet naar mijn week gegaan om ff bij te komen.
Zal je zien dat er morgen ook niets te zien is op het hartkastje.
Maar ik voel me nog steeds beroerd
Daarom wil ik me door laten sturen, want als dit zo blijft ga ik kapot...

Sorry, maar ik moest dit ff kwijt....

Loop al vanaf begin januari te tobben, en zie nog steeds geen licht aan het eind van de tunnel....

Kokkie
Kokkie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 dec 2016, 19:08

Re: tandarts verdoving en hartkloppingen

Bericht door Kokkie »

Ha BB1100XX,

Uitslag van holter is bekend: er waren inderdaad ontegelmatigheden te zien, een word nu doorgestuurd naar de cardioloog...
Ik slik nu al 8 dagen 88 mcg,maar merk nog steeds geen verbetering.
Heb 2 nachten Oxazepam genomen en tot 5 uur goed kunnen slapen. Heerlijk!
Wilde gisteren het zonder proberen, maar werd al na een uur wakker van het gebonk. Dus to h maar 1 genomen. Helaas geen effect gehad..
Dus ik stop met die troep.
Zit dus vandaag maar een beetje te bankhangen,
Want ik voel me weer flink beroerd, én dus nog steeds hartkloppingen.
Ik ga zo langzamerhand denken dst ik overspannen ben....
Het zou misschien zo kunnen zijn, maar dat is dan een gevolg en niet de oorzaak.
En trouwens: aan de schildklierwaarden was toch ook te zien dat er iets aan de hand is...
Ik hoop dst ik snel bij een cardioloog terecht kan.
Je hoort nog van me...
Kokkie
Plaats reactie