Ik ben nieuw: Sandra

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met aandacht voor klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
SandraV

Ik ben nieuw: Sandra

Bericht door SandraV » 24 feb 2018, 20:04

Hoi! Ik ben hier nieuw, heet Sandra en ben 39 jaar. Vorig jaar is een schildklier afwijking vast gesteld; hij werkt veel te traag. Grootste klachten waren moe, depressief, spierpijn in mijn benen en heupen en rugklachten. Ben toen begonnen met 50 mg Levothyroxine. Sinds 3 weken omhoog gegaan naar 62.5 mg omdat mijn bloedwaarden veranderd waren en ik me niet goed voelde. Weer depressief en opgefokt. Voel me nu als mens fijner maar: ik word gek van de spierpijn. Mijn benen, heupen en onderrug schreeuwen het uit. Fysiotherapeut doet z'n best maar ik lijk niet te herstellen. Ik werk normaal als machinist maar kan zo niet werken. Lopen en staan gaan samen met pijn.
Wat gebeurt er met mijn lijf? Huisarts kent de klachten niet. Wie heeft suggesties?

BB1100XX

Re: Ik ben nieuw: Sandra

Bericht door BB1100XX » 25 feb 2018, 00:13

Hoi Sandra
Welkom op het forum.
Welkom in de wereld van schildklier problematiek.

Je vraag wat gebeurt er met mijn lijf?
Je lijf is knetterhard bezig met reorganiseren doordat er EINDELIJK weer schildklier hormoon binnen komt.
Veel van je lichaams functies hebben deze stof nodig. Zo ook je spieren.

Het kost veel tijd en geduld voordat alle klachte gaan liggen.
Probeer het jezelf zo comfortabel mogelijk te maken, als fysio bezoeken je enigzins helpt blijf dit dan doen.
Blijf voor jezelf zorgen!
Netjes je medicijnen slikken voor een periode van 6 tot 8 weken. Bloedprikken (nuchter, elke keer zelfde lab) en aan de hand van de waarden samen met de arts kijken voor een nieuwe stap.

Het kost veel tijd en geduld om goed ingesteld te raken op de medicatie. En zelfs dan heeft je lichaam nog tijd nodig om te herstellen.
Ik ben na een jaar eindelijk op goeie waarden terrecht gekomen, maar ik ben zeker 'de oude' niet, kwa energie niveau, spier kracht en uithoudingsvermogen.
Op een bepaald punt kan je natuurlijk wel actief deelnemen aan je herstel door te bewegen/sporten of eventuele andere dingen die voor jouw situatie van belang zijn.

Houd moed! het word beter!

Plaats reactie