herstel ziekte de Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Linrose »

Hoi kiek,
De fase van lekken tijdens de ontsteking heb ik al doorlopen, na herstel ontsteking is hij doorgeschoten na te traag! in december waardes tsh 0,03 t4 26,7 Ik ben in januari gestart met 100 mcg levo,09-02 waardes 1,99 t4 21, toen 20-02 tsh 0,95 t4 21,0, dus weer te snel in twee stapjes terug naar 75mcg.
En Ik ben ook nog even helemaal gestopt even om te kijken of ik zonder kon, dat lukte nog niet, dus nu weer opgebouwd naar 62,50 Laatste waarden van 2 mei tsh 6,2 t4 14
Ik heb nu weer heftige hyperklachten en ga morgen even bloedprikken. Daarom snap ik je atwoord niet...
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Kiek »

Wie weet heb je nu weer een hyperfase.
Er zijn soorten hypo's en hypers door wat voor oorzaken dan ook.

Hoewel zelden komen weleens mensen op het forum met akelig terugkerende hypers, die al snel omkeren naar hypo. En net ingesteld met levothyroxine weer in een hyper veranderen.
Kortom, niet te voorspellen situaties.

Daarom, ga eerst naar het lab.
Dan weet je of je hypert of niet.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Linrose »

Ja echt een achtbaan waar je in terecht bent gekomen. Vanmorgen wezen prikken...zeer benieuwd hoe de vlag erbij hangt. Begin het wel beu te worden, en heb soms moeite om de moed erin te houden. Vooral de onzekerheid hoe lang het gaat duren, en of het überhaupt hersteld. Van te voren niet kunnen bedenken wat voor een impact dit zou hebben. Ook voor de mensen om me heen. Ik ben af en toe niet te harden...
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Linrose »

Hoi kiek,
Heb uitslag binnen, en duid niet echt op hyper toch? tsh 1,3 t4 20,9 of zit ik net op het randje? waardes van 16-05 tsh 3,7 t4 19,1

gr lin
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Kiek »

Hallo Linrose,

Ik weet niet of je naar een ander lab bent geweest.
In ieder geval kloppen je laatste waarden niet met je voorgaande waarden.

Je FT4 set point lag in de buurt van de 16 à 16.5 pmol/l, met een TSH van tegen de 2 mU/l.

Nu geef je fiks hogere FT4-waarden door van 19 en 20 pmol/l.
Je weet zelf het beste hoe je deze waarden fabriceert.
Trek je conclusies.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Linrose »

Hoi Kiek ,
Ik ben bang dat ik je niet helemaal kan volgen... ik ben niet in ander lab geweest, heb wel met 12,5 mcg verhoogd. Dit op jou advies dat ik me dan wat frisser zou voelen. Dus nu ben ik het even kwijt?
gr lin
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Kiek »

Linrose,
als je set point op ca. 16 pmol/l staat, en je presteert waarden van maar liefst 19 en 20 pmol/l, dan begrijp je dat je overgedoseerd bent? Blijkbaar toch teveel opgehoogd.
Je zat op 14 pmol/l? Hoeveel tijd zit er tussen de 14 en de 19/20?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Linrose »

Hoi Kiek,
tussen 14 en 19 zat 14 dagen, en tussen 14 en nu 20 5 weken.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Kiek »

Linrose, ergens klopt het niet. Weet je zeker dat je slechts 12.5 µg bent opgehoogd?
Een ophoging van 12.5 µg levothyroxine geeft niet zo'n gigantische paardesprong.
Wat vindt je behandelaar?
Bijlagen
LinroseJuni2018.jpg
LinroseJuni2018.jpg (40.15 KiB) 2633 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Linrose »

Dat is het gekke, die zegt dat het goede waardes zijn.... :?:
Plaats reactie