even voorstellen

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
marianne21
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2013, 16:01

even voorstellen

Bericht door marianne21 »

Hallo iedereen. Ik ben marianne ben 62 jaar oud en een week of drie geleden is er geconstateerd dat mijn schildklierfunctie bijna uitgevallen was. De waarde weet ik niet maar ze stonden zo goed als op nul. Ik slik nu sinds een kleine week 50 mcg euthyrox . De eerste twee weken was dat 25 mcg. Ik had zo goed als alle verschijnselen... slecht horen...slechter zien..kortademig...verzurend gevoel in ledematen...tintelende handen ....concentratieproblemen...spierzwakte....en uiteraard extreem koud en moe. :o Waarom ik zo laat aan mijn schildklier dacht, komt door het feit dat het laatste anderhalf jaar veel gebeurd is, en ik dus veel klachten terug kon brengen op mijn situatie. Mijn negentigjarige moeder die 3 x Non-Hodgkin kreeg. Daar uiteindelijk aan overleden is......mijn burn-out die er op volgende....ik mijn werk weer probeerde op te pakken ( kleuteronderwijs)... toch besloten heb om met het onderwijs te stoppen en te gaan genieten van mijn pensioen. Helaas was toen schijnbaar voor mijn schildklier de maat vol en gaf hij de pijp bijna aan Maarten. ;)
Ik heb nooit geweten dat de schildklier zo'n belangrijke functie had in je lichaam.....maar inmiddels ben ik daar wel achter. :D Hoewel het me op sommige dagen zwaar valt, probeer bij elk pilletje dat ik slik te denken dat het weer een dag dichter naar mezelf gaat brengen. Voor de diagnose zat/lag ik eigenlijk al 2 maanden op de bank. Het lijkt wel een hele klaagzang....maar ik denk als er ergens mensen zijn die weten waar ik over praat, het hier wel moet zijn. Ik ga er tegenaan. groetjes
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door laura »

hallo Marianne,

Ik verplaats de discussie naar Hypothyreoïdie.

En reken maar dat je je beroerd kunt voelen door een haperende schildklier.
Hopelijk knap je redelijk snel weer wat op.
Geduld is vaak wel nodig.

Een klaagzang? Jouw verhaal? Nou nee, daar ben ik het niet mee eens ;)
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie