Ik krijg mijn TSH niet omlaag wegens bijwerkingen.

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Assiexx
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2018, 22:07

Ik krijg mijn TSH niet omlaag wegens bijwerkingen.

Bericht door Assiexx »

Hallo allemaal, ik ben al 8 jaar bezig om goed ingesteld te worden maar dat wil maar niet lukken.
Mijn TSH is momenteel 12 en FT4 16,1. Ik zou dus meer schildklierhormoon moeten slikken.

Ik heb momenteel zo ontzettend last van een druk op mijn ogen, iedere ochtend zijn m'n ogen zwaar opgezwollen.
Ik heb ontzettend veel jeuk (hele lelijke allergieen op m'n benen), slaap ontzettend slecht.
Ondanks te weinig schildkliermedicatie, ga ik bij het minste of geringste hyperen.

Ik kan niet sporten (ook al is dit in de ochtend) want dan slaap ik de hele nacht niet,
caffeine heb ik al jaren uitgebannen want zodra ik s ochtends 1 bak drink, slaap ik werkelijk waar heel de nacht niet.

Alles waar ik energie van krijg, ga ik van hyperen met een slapeloze nacht tot gevolg.
Als ik mijn medicatie ophoog, worden al deze klachten nog erger.
Als ik m'n medicatie verlaag, begin ik me qua gemoedstoetant steeds slechter te voelen.
Ik voel me dus al 8 jaar niet goed. Momenteel zit ik er aardig doorheen.

Heb al zoveel artsen geraadpleegd, al zoveel bloedgeprikt op van alles.
De artsen/endocrinoloog kunnen mij ook niet verder helpen.
Ik zelf denk dat mijn lichaam niet goed op schildklierhormoon reageert.
Ik kan niet met en niet zonder. Herkent iemand dit?

Zou het nog een optie zijn om over te stappen naar een andere schikdkliermedicatie? Maar wat dan?
Ik heb hiervoor altijd euthyrox geslikt, daar begon de ellende mee, vandaar over gestapt op tirosint.
Dat maakte helaas voor mij geen verschil. Ben momenteel zo radeloos. Kwaliteit van leven gaat steeds meer achteruit.

Ook heb ik cytomel geprobeerd, zelfs van 1/8 cytomeltabletje ga ik zo mega van hyperen, dat werkt ook niet.
Welke medicatie buiten tirosint wordt er over het algemeen het beste op gereageerd?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ik krijg mijn TSH niet omlaag wegens bijwerkingen.

Bericht door laura »

Assiexx schreef: 02 apr 2018, 09:18 Mijn TSH is momenteel 12 en FT4 16,1. Ik zou dus meer schildklierhormoon moeten slikken.
Slik jij het schildklierhormoon elke dag?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Assiexx
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2018, 22:07

Re: Ik krijg mijn TSH niet omlaag wegens bijwerkingen.

Bericht door Assiexx »

Dank je wel BB1100XX voor je erg lieve reactie. Ik denk er ook aan om over te stappen op de nieuwe thyrax, misschien werkt die idd wat minder met pieken en dalen. Het valt te proberen. De tirosint werkt al zo lang niet goed voor mij. Ik roep al jaren en zo voel ik het, er zit iets in mijn lichaam wat er niet in thuis hoort. En dat is volgens mij de schildkliermedicatie waar ik zo heftig op reageer. Ziekte van Graves nooit op getest. Ik slik mijn medicatie netjes iedere dag een half uur voor het ontbijt. Ik slik nu 1 dag 75 mg, dan 3 dgn 88 mg, dan weer 75 mg en ga zo maar door.
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ik krijg mijn TSH niet omlaag wegens bijwerkingen.

Bericht door Kiek »

Hallo Assiexx,

Al jaren lijk je op zoek naar een betere instelling.
Je TSH wordt weergegeven door de hoeveelheid FT4 in je bloed.
Die TSH-reactie is vast en aangeboren.

Als je een rijtje waarden hebt van FT4 en bijbehorende TSH, dan kan ik met een app je TSH-patroon opsnorren.
Dat patroon geeft een 'set point'. Dat is een combinatie van waarden die past bij jouw lijf en leden.

Het kan je richting geven op welke TSH/FT4 je schildklierhuishouding het beste werkt.
Wie weet kan dit houvast ervoor zorgen dat je je beter gaat voelen.

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Assiexx
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2018, 22:07

Re: Ik krijg mijn TSH niet omlaag wegens bijwerkingen.

Bericht door Assiexx »

Dankje Kiek, ik ga al mijn geprikte waardes opvragen. Fijn dat je dit voor me wil doen!
Assiexx
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2018, 22:07

Re: Ik krijg mijn TSH niet omlaag wegens bijwerkingen.

Bericht door Assiexx »

Ik ben gisteren maar de huisarts geweest want je kon mij opvegen. Helaas weer aan de pammetjes maar ik kan wel weer normaal functioneren nu ik gelukkig weer 5 uur achter elkaar heb geslapen.
Plaats reactie