TSH stijgt, T4 daalt na operatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Minke
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2017, 16:54

TSH stijgt, T4 daalt na operatie

Bericht door Minke »

In februari is de rechterhelft van mijn schildklier weggehaald ivm verdachte nodus, gelukkig was er achteraf niks aan de hand. Bij bloedprikken ca. 5 weken na de operatie waren de bloeduitslagen goed volgens de chirurg, getalletjes heb ik niet. Nu wil het toeval dat de diabetesverpleegkundige ook TSH op het labformulier had aangekruisd en daar bleek vandaag dat mijn TSH boven de grenswaarde zit en de T4 nog wel normaal is maar lager als de vorige bekende uitslag. Vrijdag heb ik een afspraak bij de huisarts, maar voordat die gelijk met medicatie begint wil ik weten of dit nog spontaan kan herstellen ?? Iemand hier ervaring mee ??

6-10-2017 TSH 2.1 T4 17,7
11-4-2018 TSH 6.31 T4 13.4

Groetjes
Minke
ella1
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 aug 2017, 16:55

Re: TSH stijgt, T4 daalt na operatie

Bericht door ella1 »

Dag minke. Dat zou ik ook wel willen weten. Bij mij inmiddels beiden buiten normaalwaarde 4.9 /11. Heb medicatie nog ff uit kunnen stellen. Over 4 weken weer bloed prikken en dan ook anti tpo? . Overigens tsh was 6 weken geleden 6. Dus lichte verbetering... vandaar mijn hoop dat het misschien nog goed komt.
1.0 / 16.1
2.3 / 14/7
1.4 / 16.1
1.7 / 15.1
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: TSH stijgt, T4 daalt na operatie

Bericht door Teun »

Als jij je redelijk goed voelt zou ik voorstellen om over een week of 6-8 nog een keer te controleren, blijft de tsh dan stijgen en de ft4 zakken dan ben ik bang dat je inderdaad aan de levothyroxide moet. Komt toch wel regelmatig voor na een gedeeltelijke verwijdering ook al neemt in de meeste gevallen de andere helft de werkzaamheden over. Kost vaak wel even tijd.
Minke
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2017, 16:54

Re: TSH stijgt, T4 daalt na operatie

Bericht door Minke »

Huisarts wil het inderdaad nog even afwachten en over 3 maanden bij de diabetescontrole weer schildklier mee laten prikken... mocht ik me eerder niet goed voelen ga ik uiteraard eerder prikken.... Ze verwacht dat het zich allemaal nog wel zal herstellen...
We wachten het af...
Plaats reactie