Even update en een vraag

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Even update en een vraag

Bericht door laura »

Dio schreef: 22 dec 2019, 07:59 Zo heb ik nu weer gelezen dat de koperspiraal ook invloed kan uitoefenen op de schildklier en je veel van mijn klachten kan krijgen als bijwerking van te veel koper in je lijf... tja... moet die er dan ook maar uit?!
Wat betreft je koperspiraal zou ik niet alles geloven wat op internet staat.
En als die eruit moet, wat dan?

Hier vind je informatie over koper: https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/koper.aspx
Een teveel aan koper is zeldzaam.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Dio
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2018, 22:13

Re: Even update en een vraag

Bericht door Dio »

Goedenavond iedereen,

Ik heb vandaag mijn spiraal laten verwijderen onder het motto, niet geschoten altijd mis. Wie weet en zo niet weet ik tenminste met zekerheid dat het hier niet aan ligt. Ik loop nu al bijna 2 jaar met die vraag in mijn hoofd en zou hem graag beantwoord willen hebben.

Ik denk dat we met zijn allen na vandaag wel de kerst drukte in gaan dus ik wil iedereen een fijne kerst wensen met zo min mogelijk klachten.

Liefs.
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Even update en een vraag

Bericht door mamavan2 »

Dat is iig achter de rug! Ik zou hetzelfde gevoel hebben als jij.
Hoop voor jou dat de spiraal de trigger was! Houd ons op de hoogte. Veel succes. Hopelijk beleef je verschillende geniet-momentjes de komende dagen. Liefs
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Even update en een vraag

Bericht door mamavan2 »

Hoe gaat het?
Dio
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2018, 22:13

Re: Even update en een vraag

Bericht door Dio »

Hoi, wat lief dat je er naar vraagt ik lijk alleen geen meldingen te krijgen als er iets word geplaatst vandaar mijn late reactie.

Op dit moment gaat het.. dat vind ik al heel wat. Ik ben ook iets in dosis gezakt. Misschien niet slim om alles tegelijk te doen maar op een gegeven moment wil je alles aanpakken om je maar beter te voelen. Ik heb geen paniek aanvallen en geen huilbuien meer gehad en ook ben ik dat constante bezopen gevoel een beetje kwijt. Durf het bijna niet hard op te zeggen, bang dat ik het straks driedubbel voor mijn kiezen krijg. Als het mijn spiraal is die bepaalde bijwerkingen gaf zal ik het flink de tijd moeten geven lees ik op het internet. Ik ben heel benieuwd, wie weet komt het allemaal wel gewoon door de verlaging. Hoe dan ook.. voel mij nu even fijn bij deze 2 keuzes.

Hoe gaat het nu met jou?
Dio
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2018, 22:13

Re: Even update en een vraag

Bericht door Dio »

Goedemorgen,

Ik heb weer eens een waarde. ik slik nu om de dag 100 en 113 en mijn waarde is nu TSH 5,94 en FT4 16,9. Kunnen we iets met deze waarde voor het setpoint Kiek? Alvast bedankt!
Dio
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2018, 22:13

Re: Even update en een vraag

Bericht door Dio »

Na het zelf even te hebben laten bezinken zie ik eigenlijk zelf ook wel in dat deze waarde niet heel veel gaat doen voor mijn setpoint. Ik blijf niet snappen dat mijn TSH zo veel kanten op schiet terwijl mijn ft4 redelijk mee beweegt met mijn verhogingen en verlagingen. Ik ben bewust dat de TSH waarde behoorlijk kan wisselen, maar ook zo erg? Wat kan zoiets betekenen? En moet ik met deze uitslag mij nou focussen op de TSH of Ft4?

Mijn klachten blijven bij elke waarde ongeveer hetzelfde ( Derealisatie, brain fog, misselijk, draaierig, mij over het algemeen altijd ziek voelen en af en aan hele zware emotionele rollercoasters die erg hormonaal lijken te zijn.) en zoek nog steeds naar eventuele andere oorzaken maar in de tussentijd zoek ik ook mijn goede dosis Euthyrox. Ik ervaar weer heel veel vermoeidheid en heel veel pijn in mijn lijf sinds ik deze dosis slik dus neig ik weer naar verhogen.. maar op deze manier blijf ik bezig. Ik jaag een set point achterna terwijl mijn waardes alle kanten op schieten en ik zelf bij elke waarde ongeveer de zelfde klachten hou.

Mochten er mensen ideeën hebben.. a.u.b. vertel ze mij. Ik loop vast en ben nog steeds behoorlijk wanhopig.
Dio
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2018, 22:13

Re: Even update en een vraag

Bericht door Dio »

Of sommige klachten door de spiraal komen moet nog uitwijzen, hier kunnen maanden overheen gaan. ALS dat het is.

Klopt, Kiek heeft dit inderdaad al eerder opgemerkt en ik hoop ook steeds bij elke uitslag dat die TSH en FT4 een beetje verband met elkaar hebben. jammer genoeg kan ik niet bij een ander lab prikken en ik zoek mij rot naar verklaringen want ik houd juist rekening met op tijd met medicatie innemen en een uur wachten met ontbijt. Als ik prik doe ik dit nuchter zonder medicatie tussen 8 uur en kwart over 8. Mijn endocrinoloog is weg, op vakantie of iets dergelijks dat is mij even niet duidelijk. Een deze maanden komt ze weer terug en zouden we een belafspraak maken. Ik kan waarschijnlijk wel terecht bij een collega van haar en daar denk ik nu ook wel over na. Ik word alleen niet meer zo serieus genomen... dat heb ik van de week ook weer bij mijn huisarts gemerkt.
Plaats reactie