wanneer goed ingesteld?

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Kokkie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 dec 2016, 19:08

wanneer goed ingesteld?

Bericht door Kokkie »

Hoi,

Ik loop nu al een half jaar ondertussen te tobben.
Na ruim een jaar vrij stabiel te zijn geweest en me ook redelijk goed gevoeld te hebben, heb ik nu het gevoel dat ik nooit meer goed ingesteld raak.

Mijn tsh: begon met: 1.4 (T4 16)
vervolgens: 1.6, (T4 16)
toen: 4.0 (T4 17), daarna ophoging van 88 Euthyrox naar 100, kennelijk te veel, want ik ging hyperen,
dus toen: 0.8 (T4 6) . weer terug naar 88 Euthyrox
daarna 0.37 (T415). Had het gevoel dat het beter met me ging ( wel 3 weken lang)
gisteren uitslag prikken: 2.4 (T4 14)
assistente wilde na overleg met de huisarts ophogen, maar ik was een beetje huiverig om weer die hyperklachten te krijgen. Dus we kijken
het nog even aan...
Maar juist vannacht en vandaag is het weer mis: Begon vannacht met hartkloppingen (daar ben ik 6 weken geleden na gelopen te hebben met hartkastje, voor naar de cardioloog geweest. Heb 25 mg metoprolol gekregen , en dit is 4 weken geleden verdubbeld (50) omdat het weinig effect had. Hartkloppingen zijn in 4 weken steeds minder geworden en bijna verdwenen)

Door die hartkloppingen vannacht weer beroerd geworden, misselijk, diarree, geen trek in eten, en eng in het hoofd. En nog steeds die hartkloppingen!
Ben wel naar mijn werk gegaan in de hoop dat het over zou gaan. Is wel iets minder, maar voel me nog steeds niet happy. Ik kan me niet indenken wat ik gisteren anders gedaan of gegeten heb dan de dagen ervoor....

Ik was zo blij dat ik me weer steeds beter ging voelen, maar heb nu weer het idee dat ik terug bij af ben.
Ik word dat zo zat!
Ik moest dit ff van me af schrijven. Denk dat ik het maar moet accepteren dat dit zo schommelend blijft.... Maar accepteren is erg moeilijk voor mij...

Groetjes,
Kokkie
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: wanneer goed ingesteld?

Bericht door Teun »

Vervelend en lastig is het instellen. Maar ga nu niet af op 1 mindere dag of nacht. Zou je misschien ook wel hebben als je geen problemen zou hebben met de schildklier. Je waardes zijn zeker niet hyper te noemen in vergelijk met wat je had. Dus ja waar ligt het aan. Even afwachten zou ik zeggen.
Bij mij wisselen de dagen en nachten ook nogal eens. Vannacht ook weer zo'n nacht met veel hartkloppingen en onrust in mijn lijf. Transpireren alsof ik weet niet wat had gedaan of ruim boven de 35 graden is. Nu alleen wat moe, maar ja niet echt lekker geslapen. Maar voor hetzelfde geld is het komende nacht weer beter.
Plaats reactie