Mijzelf voorstellen, Kiki!

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met aandacht voor klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Teun

Re: Mijzelf voorstellen, Kiki!

Bericht door Teun » 13 aug 2019, 15:13

Neem anders de richtlijnen erbij. Als je naar beneden scrollt kom je zwangerschap en hypothyreoidie tegen hierin staat duidelijk het beleid. Ik zou met de huisarts mee gaan met verhogen.als ik jou was.
https://www.nhg.org/?tmp-no-mobile=1&q=node/1764

Monique1000

Bericht door Monique1000 » 30 sep 2019, 19:06

Hoi Kiki,
Ik heb ook Hashimoto, we zijn hier ook achter gekomen toen ik aan kinderen wilde beginnen. Ik zou even wachten hier mee tot je schildklier op orde is. Want in de zwangerschap ga je ook weer omhoog met de dosering. Als zwanger worden niet 123 lukt heb je nog hormoon tabletten die je helpen met je eisprong, dit heb ik bij de 2 e ook moeten in nemen omdat dit niet meer vanzelf lukte, ik kon op de dag zeggen wanneer ik zwanger ben geraakt en de gynaecoloog wist precies wanneer ik uitgeteld was, uiteindelijk is ze 1 dag later (04:15) sochtens geboren met een keizersnee omdat ze 9 pond was😉. Suc6 meid komt goed, blijf positief.

Kiki

Bericht door Kiki » 16 okt 2019, 10:01

Dag Monique,

Nog bedankt voor je reactie. Ondertussen is er heel wat gebeurd. Mijn voorgevoel dat het met de zwangerschap niet goed zat, was helaas juist. Na meerdere keren aandringen ben ik uiteindelijk in het weekend naar spoed geweest om toch een echo te kunnen krijgen. Een moeilijk moment aangezien er een embryo met stevig kloppend hartje te zien was maar helaas in de eileider. Ik ben meteen geopereerd en mijn eileider is weggenomen.
Ondertussen zijn wij gestart met IVF en binnenkort ga ik op consult bij een nieuwe endocrinoloog die mij hopelijk beter zal begeleiden indien ik opnieuw zwanger mag raken. Onze eerste poging is helaas niet gelukt. Emotioneel gaat het op en af ook mede door de hoeveelheden hormonen die ik allemaal moet nemen en de constante vertwijfeling tussen hoop en teleurstelling.
De endocrinologe waar ik morgen heenga heeft wel een zeer mooi CV op vlak van schildklierproblematiek en dat stelt me alvast enorm gerust.

Groetjes,

Kiki

Plaats reactie