Klachten

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Boeffie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2018, 11:01

boeffie stelt zich voor

Bericht door Boeffie »

Ik zal mezelf even voorstellen.

Ik ben een dame van 28 jaar en heb een zoontje die in juli 4 wordt.

Sinds juli 2015 heb ik een te traag werkende schildklier en gebruik ik hier levothyroxine voor. Ik ben altijd onder behandeling geweest bij de huisarts voor mijn schildklier en hij is lang stabiel gebleven. Verder heb ik er eigenlijk nooit aandacht aan besteed of uitgezocht wat voor nadelen het kan hebben ( behalve de klachten die ik had)

In juli ben ik gestopt met de pil omdat wij graag een keer zwanger zouden willen worden. Ik heb in augustus een zware operatie achter de rug en ben hiervan nu eindelijk goed hersteld heb hebben wij sinds november groen licht voor een zwangerschap. Maar nou blijft de zwangerschap weg en mijn menstruatie was heel heftig en onregelmatig ( ik gaf mijn bloedverdunners de schuld). Na googlen bleek dit ook met een te traag werkende schildklier te maken kunnen hebben en mocht ik bloed prikken van de huisarts.

Mijn waardes waren toen:
TSH +/- november 5.52. Daarna opgehoogd van 0.25 naar 0.50
TSH Januari 3.51.

Helaas nu nog geen zwangerschap, voel me futloos en ben er weer klaar mee. Vorige week naar de huisarts geweest en heb erop gestaan dat ik een verwijzing kreeg naar de internist want had gelezen dat de waardes van de TSH toch veel lager moesten zijn voor een zwangerschap, voor de zekerheid heeft de dokter mij vast bloed laten prikken voor de waardes. Wat bleek is mijn TSH weer veel hoger, hij is nu 6.38.

Vorige week wou ik gaan hardlopen, dit ben ik weer aan het opbouwen na mijn operatie maar het lukte niet meer. Ik gaf mijn been de schuld maar ook mijn hoofd werkte niet mee en kon mezelf niet motiveren. Lig weer veel op de bank en ben erg moe. AHA verklaarbaar dus met deze waarde.

Ik mag gelukkig aankomende maandag al naar de internist, huisarts gaat nu niks aan deze waardes doen. Ik zie deze maand alweer verloren voor een zwangerschap en ben echt eventjes down...had zo gehoopt rond de 4de verjaardag van mijn zoontje misschien al zwanger te zijn of misschien zelf als dat mensen het zouden weten. Voel me naïef dat ik nooit eerder gegoogld heb over een traag werkende schildklier want dan was ik misschien nu wel allang goed ingesteld.

Sorry voor het lange verhaal, maar na de waarde van vanochtend zit ik er wel weer even doorheen. ( ik heb er verder heel weinig verstand van..google is momenteel mijn beste vriend)
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: boeffie stelt zich voor

Bericht door Teun »

Welkom op het forum. Waarom zou je je zelf naief noemen. Als je goed ingesteld bent en niemand verteld je verder iets of je omgeving is niet bekend met het fenomeen trage schildklier kun je toch niet beter weten. Maar inderdaad soms is google je beste vriend en waarschijnlijk wordt het forum dat ook.

Goed dat de huisarts je naar de internist laat gaan met je zwangerschapswens. Op zich is het heel normaal dat een trage schildklier behandeld wordt door de huisarts, maar als je slecht geregeld bent door welke oorzaak dan ook en je wilt zwanger worden is dit een goed plan.
Je ontregeling kan mede veroorzaakt worden doordat je met de pil gestopt wordt. (Mede en kan).
Je tsh voor een zwangerschap is veel te hoog en kan als je nu zwanger zou worden je kindje kwaad doen. Waarschijnlijk zal er dan ook geadviseerd worden even te wachten en pas weer actief hier aan werken als je waardes weer goed zijn hoe verdrietig dat ook is maar dat is echt in het belang van je toekomstige kindje.
Sterkte met opnieuw instellen en hopelijk gaat dat sneller dan je verwacht zodat ook je zwangerschapswens gehonoreerd wordt op niet al te lang termijn.
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: boeffie stelt zich voor

Bericht door mamavan2 »

Ik kan me indenken hoe je je voelt nu de tweede zwangerschap langer op zich laat wachten dan je had gehoopt in combinatie met hoe je je voelt door je huidige tekort aan T4.
Hopelijk kan de internist je vlot helpen met het vinden van de juiste dosering. Hoeveel slik je nu?
Boeffie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2018, 11:01

Re: boeffie stelt zich voor

Bericht door Boeffie »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik vraag me af of het sowieso wel mogelijk is om met deze waarde zwanger te worden. Ik schreef dit bericht ook echt wel toen ik er helemaal door heen zat. Ik hoop dat ik maandag al wat antwoorden kan krijgen, had ook gelezen inderdaad dat een traag werkende schildklier slecht is voor de baby of zelfs een miskraam hierdoor kan worden.

Ik slik momenteel 50 g levothyroxine, dit sinds een paar maanden. Hiervoor slikte ik altijd 25 g en dat was voldoende.
Boeffie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2018, 11:01

Klachten

Bericht door Boeffie »

Goedemorgen,

Zelf heb ik een traag werkende schildklier, sinds 2 maanden geleden loop ik eindelijk bij een internist en heb morgen mijn 2de afspraak.

Bij de eerste afspraak is mijn levertroxine verhoogd van 50 naar 75 omdat mijn schildklier weer trager was gaan werken...Na een paar weken begon ik mezelf weer goed te voelen. Maar nu ineens sinds een paar dagen is het weer helemaal omgeslagen, herkent iemand deze klachten?

- mega moe
- koud
- een uitstapje buiten de deur voelt voor mij alsof ik de hoogte berg ga beklimmen, tegen boodschappen doen zie ik al op.
- duizelig en snelle hartslag als ik de trap al oploop.
- erg negatief in mijn hoofd.

Ik wordt er weer gek van, het liefst lig ik hele dagen op de bank maja heb een zoontje van 4 en werk gewoon dus dat is onmogelijk.
Plaats reactie