Warm weer

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Warm weer

Bericht door rex »

Al weer een tijdje geleden dat ik op deze site was, temeer daar het goed ging met de schildklier. Gelukkig maar
Geen last ,niet constant prikken etc. Echter sinds een paar dagen krijg ik weer dat onrustige gevoel gepaard gaande met zweetaanvallen.
De voor de hand liggende vraag is: Heeft het warme weer een directe invloed op de schildklier? En zo ja ,wat kun je daar aan doen eventueel.
Het typische bij mij is dat ik veelal paradoxale klachten heb ,dat wil zeggen : Ik ben hypo volgens diagnose ,maar de klachten liggen dichter bij die van iemand die hyper is

Rien
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Warm weer

Bericht door laura »

hallo Rien,

Ik denk dat heel veel mensen met deze hoge temperaturen zweetaanvallen heeft.
Gelukkig maar, want daardoor koel je af.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Pomtips
Berichten: 140
Lid geworden op: 31 mar 2018, 22:35

Re: Warm weer

Bericht door Pomtips »

Ik denk dat mensen met schildklierproblemen (hypo of hyperwaarden/klachten) veelal meer last hebben van de warmte dan een 'gezond' persoon.
Één van de symptomen van hyperthyreoidie is warmteintolerantie, maar ik heb hier ook last van nu ik (nog) hypo ben. Ik zweet extremer dan de gemiddelde persoon en voel me ook sneller vermoeid en beroerd (duizelig/licht in hoofd, misselijk).
Ben dan ook blij dat het weer iets koeler is, want de afgelopen dagen kon ik totaal niet functioneren (waar het anderen 'meer moeite' kost).
Graves sinds 2010. In aug 2022 gestopt met B&R en na recidive in sept 2022 begonnen met instellen op titratie.
Billy
Berichten: 78
Lid geworden op: 07 mar 2017, 15:40

Re: Warm weer

Bericht door Billy »

Hallo allemaal,

Heerlijk natuurlijk dat warme weer :D , echter...

...ik voel mij al na twee dagen vermoeider en vermoeider worden :( , met daarbij een constant gevoel van misselijkheid en een enorme behoefte aan zout. Ik drink voldoende, slaap behoorlijk goed, zit niet in de volle zon en houdt ook rekening met mijn activiteiten, en dan toch die toenemende vermoeidheid.

Welke processen veranderen door het warme weer in je lichaam en in hoeverre beïnvloedt dit de werking/ aansturing van je schildklier?

Ik heb zelf de sterke indruk dat ik extremer op het warme weer reageer sinds ik Hashimoto heb.

Ik ben altijd benieuwd wat er achter een lichamelijke reactie zit en hoop dat éen van jullie dit misschien weet?

Groetjes!
Plaats reactie