Werk en schildklier

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Leah0710
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 okt 2016, 20:14

Werk en schildklier

Bericht door Leah0710 »

Beste allemaal,

Sinds 2 jaar ben ik bekend met Hashimoto en ben ik nog steeds mijn weg aan het vinden, met het instellen van mijn medicatie. Dit gaat de goede kant op alleen merk ik dat regelmaat erg belangrijk voor mij is. (Optijd naar bed en optijd eruit).
Momenteel werk ik in de gehandicaptenzorg en werk ik veel wisselende diensten. Van ochtenddiensten naar avonddiensten en slaapdiensten (wat uiteindelijk nachtdiensten zijn, want slapen doe ik niet) . Ik merk dat deze wisselende diensten mij uitputten. Mijn ritme raakt zoek en daardoor ben ik erg moe. Ik schaam me er eigenlijk best voor want ik ben nu (nog maar) 24 en altijd een harde werker geweest. Totdat ik deze diagnose heb gekregen en toch met bepaalde dingen rekening moet houden. Maar ik ben me er wel van bewust dat ik hier iets mee moet.

Ik zit te denken om toch eens met mijn HA erover te praten. & na te vragen op mijn werk of er iets is met meer ‘regelmatige diensten’.
Mijn vraag aan jullie is; herkennen jullie dit? Hoe hebben jullie dit opgelost? En zijn jullie bekend met dit soort gesprekken met een HA? En hoe reageerde hij/zij op jullie? Ik zie er toch ergens toch een beetje tegen op om dit bespreekbaar te maken. Dus vandaar dat ik graag wat tips ontvang :-).

Fijn weekend! :)

groetjes,

Leah
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Werk en schildklier

Bericht door mamavan2 »

In jouw geval is het misschien wat om met je manager te bespreken en/of de bedrijfsarts?
Ik herken jouw punt wel dat een gebroken nacht er extra inhakt als je niet goed bent ingesteld. Als je betere waardes hebt zou je dat ook makkelijker afgaan (nu reken ik even naar mijn situatie, 29 en twee kleine kinderen)
Plaats reactie